پایداری و توان بالای سوییچ؛ مزیت رقابتی بهپرداخت ملت
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، اظهار کرد: یکی از مزیت های رقابتی ما پایداری و توان بالای سوییچ است که در انتهای سال نشان دادیم بالاترین پایداری را در بین تمام شرکت های همکار داریم و در کمترین زمان ممکن مشکلات را رفع می کنیم.
محمدمهدی تقیپور، مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت در بخشی از گفتوگوی تفصیلی خود با ماهنامه نسل چهارم، گفت: در حوزه زیرساختی پروژه بزرگی داشتیم که جداسازی سوییچ های صادرکنندگی و پذیرندگی بود که قبلا یکپارچه بودند و در شهریورماه سال گذشته دیتابیس آنها را جدا کردیم و سپس هر سوییچ را به یک سایت منتقل کردیم که منجر به پایداری بیشتر و کاهش زمان عیب یابی و رفع مشکل در این حوزه شد؛ پایداری موضوع مهمی است که در حوزه کارت و پایانه فروشگاهی حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، خاطرنشان کرد: سوییچ پرداخـت و کارت، هستـــه های اصلی فنی ما بودند که از لحاظ فنی با این جداسازی تاثیرپذیری این دو سوییچ از هم را کم کردیم و این پروژه از سال پیش در دستور کار شرکت قرار گرفت که در زمان کوتاهی انجام شد و بدین وسیله قطعی ها کاهش یافت.
وی، ادامه داد: در همین حال، پروژه HA کردن سوییچ صادرکنندگی را انجام دادیم و امسال هم این پروژه را مدنظر داریم تا بر روی سوییچ پذیرندگی هم انجام دهیم.
جداسازی شبکه بهپرداخت از بانک ملت به منظور افزایش امنیت سایبری
تقی پور، افزود: چالش بعدی که با آن مواجه شدیم، بحث حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت بود که تا جایی که توانستیم شبکه بهپرداخت تحت تاثیر قرار نگرفت و از همان زمان با ابلاغ نهادهای بالادستی جداسازی شبکه بهپرداخت از بانک ملت را آغاز کردیم؛ چراکه پیشتر تمام زیرساخت ها و شبکه به صورت مشترک استفاده می شد.
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، خاطرنشان کرد: از سال گذشته جداسازی بهپرداخت و بانک ملت ابلاغ شد و با توجه به اینکه این موضوع در بودجه سالیانه شرکت در نظر گرفته نشده بود ما را دچار چالش مالی دیگری کرد. این پروژه با همت همکاران فنی آغاز و تجهیزات آن تهیه شد و اکنون تا حدود خوبی پیشرفت داشته و تا پایان امسال جداسازی انجام خواهد شد.
وی، ادامه داد: در سال 1403 رویکردهای متفاوتی را شروع کردیم. ما امسال به بازار، چه در حوزه پایانه های فروشگاهی و چه درگاه های اینترنتی توجه بیشتری داریم. بهپرداخت در حوزه بازار اینترنتی همکاری کمی با پرداخت یارها داشت که سعی کردیم توسعه خدمات به این شرکت ها را در دستور کار داشته باشیم و تا کنون حدود 120 قرارداد همکاری در این حوزه امضا کرده ایم.
تقی پور، اظهار کرد: یکی از چالش های دیگر سال گذشته، موضوع نقدینگی بود که با حمایت بانک ملت بخشی از آن را از منابع خارج شرکت جذب کردیم.
اعتمادسازی در حوزه توان فنی، عامل همکاری در توسعه شبکه جدید هوشمند سوخت
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، خاطرنشان کرد: همکاری مهمی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در موضوع سامانه هوشمند سوخت داریم؛ هم در ارتقای امنیت سامانه با این شرکت همکاری می کنیم و هم در بحث تعمیر کارت خوان های سامانه هوشمند فعال هستیم و تا کنون حدود 30 هزار PT را تعمیر و به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تحویل دادیم و در اواسط سال هم تقدیرنامه ای از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران دریافت کردیم که این موضوع به نوعی آغاز همکاری مجدد بود. همچنین بحث ارتقای امنیتی سامانه را در دستور کار داریم که در فروردین ماه امسال آغاز شده است. از طرفی با اعتمادسازی نسبت به توان فنی شرکت، همکاری در توسعه شبکه جدید هوشمند سوخت را در دستور کار داریم.
تولید سوییچ صادرکنندگی و پذیرندگی با تکیه بر توان دانش بنیانی بهپرداخت ملت
تقی پور، پیرامون حمایت از تولید داخل در شرکت بهپرداخت ملت، گفت: بهپرداخت هر دو سوییچ صادرکنندگی و پذیرندگی را با تکیه بر توان داخلی تولید کرده و از این حیث شرکتی دانش بنیان هستیم. این امر دست ما را باز گذاشت تا سرویــس های مختلفی را توسعه دهیم که یکی از آنها در سال گذشته موضوع فروش گاز مایع بود که پیاده سازی کردیم و در مناطق مرزی فعال هستیم و عملا دانش بنیان بودن عامل آن بود.
وی ادامه داد: در بحث صادرکنندگی نیز سرویس های مختلفی در شبکه بانکی داریم که از اربعین سال گذشته ATMهای بانک ملت در فرودگاه و مناطق مرزی قرار گرفته و ارز مسافرتی را ارائه می کنند و در فرودگاه امام خمینی (ره) و مناطق مرزی این ATMها قرار گرفته است.
بهپرداخت ملت؛ رکورددار سهم بازار اینترنتی از نظر عملکردی و تعداد تراکنش
تقی پور افزود: یکی از رکوردهایی که سال گذشته از لحاظ عملکردی و تعداد تراکنش داشتیم که حاکی از قدرت سوییچ های ماست، سهم بازار اینترنتی از نظر تعداد تراکنش است که به 39 درصد رسیده و همچنین 45 درصد تراکنش های موبایلی را در دست داریم.
وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر طی دو سال اخیر بازسازی کردن پایانه های فروشگاهی بود که با توجه به کاهش هزینه و افزایش بهره وری مالی شرکت انجام شد و 50 هزار پایانه قدیمی را در فرایندی مجدد به بازار تزریق کردیم. همچنین بحث کوتاه کردن رسید دستگاه های فروشگاهی بود؛ چراکه عمده این کاغذها وارداتی است و ارزبری دارد، لذا تا حدود 40 درصد طول کاغذ رسیدها را کاهش دادیم.
وی، افزود: توسعه همکاری با فینتک هایی همچون اسنپ پی و دیجی پی را داریم که به این پروژه بها می دهیم و همکاری در سرویس های مالی با سامانه های مختلف را در دست داریم و تا پایان پاییز بحث بازنویسی برنامه سکه را در دستور کار داریم که از ابتدای امسال با کار بر روی آن، نسخه بتای آن بیرون آمده و خدمات موبایلی و اینترنتی مختلفی را بر روی آن راه اندازی کردیم و محوریت آن سرویس های پرداختی و اعتباری است و ساختار پلتفرمی دارد و در تبادل سرویس با پلتفرم های دیگر هستیم و حوزه مدیریت ثروت و اعتباری را روی سکه می آوریم.
پایداری و توان بالای سوییچ از مزیت های رقابتی ماست
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، پیرامون مزیت رقابتی این شرکت، اظهار کرد: یکی از مزیت های رقابتی ما پایداری و توان بالای سوییچ است که در انتهای سال نشان دادیم که بالاترین پایداری را در بین تمام شرکت های همکار داشتیم که مزیت مهمی است و در کمترین زمان ممکن مشکلات را رفع می کنیم که نمونه آن این است که در دیتابیس امسال مشکلی داشتیم که سریع حل شد.
وی، افزود: مزیت دیگر بحث بازاریابی ماست که کیفیت آن نسبت به سایر رقبا بهتر است و از طرفی هم همیشه حمایت بانک ملت را داشتیم و به عنوان بانکی که خدمات گسترده دارد، این بسته، مزیت رقابتی خوبی در شبکه بانکی ایجاد کرده و پذیرندگان خوبی را جذب کردیم که نشان دهنده آن، ضریب بهره وری ما در شبکه شاپرک است.
تقی پور در پایان اظهار کرد: یکی از چالش های شرکت های PSP کاهش سوددهی است که با توجه به فعالیت های فوق الذکر، توجه به این موضوع را مد نظر داشتیم و همچنان یکی از پر بازده ترین شرکت ها در کشور هستیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید