کدخبر :311576 پرینت
13 آذر 1403 - 08:53

حفظ کیفیت برای نگهداشت مشتری ضروری است

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: بحث ارزیابی و نظارت در حوزه های مختلف مرتبط با مشتری مهم است و تامین کیفیت خدمات مشتری از جذب مشتری برای نفوذ در بازار مهم تر است، بنابراین حفظ کیفیت برای نگهداشت مشتری ضروری است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر داوود زارعیان در گردهمایی مدیران مخابرات ایران، با مروری بر برنامه‌های عملیاتی برای جذب و نگهداشت یک میلیون مشتری، استراتژی‌های مختلف برای ورود به بازار توسعه محصولات و تنوع بخشی خدمات و با تأکید بر اینکه هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون هماهنگی با حوزه‌های مختلف و برنامه‌های متمرکز به اهداف خود برسد، گفت: همه بخش‌ها باید هماهنگ و به‌صورت یک واحد عمل کنند تا اهداف تحقق یابند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی باید پایه سایر برنامه‌ریزی‌های شرکت باشد، گفت: نفوذ در بازار (با هدف حفظ و توسعه بازار موجود) اتحاد استراتژیک و همکاری‌های شرکت، توسعه محصول و بازار از جمله برنامه‌های طرح بازاریابی است.

دکتر زارعیان همچنین تغییر سبد استاندارد جذب مشتریان رقبا و بالقوه تلفن ثابت، افزایش تکرار خرید و حجم ریالی مشتریان فعلی را از جمله تاکتیک‌های طرح بازاریابی عنوان کرد و گفت: پیشنهاد طرح بازاریابی و فروش مبتتی بر شاخص جمعیت‌شناسی، استفاده از توان شرکای تجاری، سروکوها و تقویت و توسعه کانال‌های فروش و پس از فروش را تاکتیک‌های دیگر طرح بازاریابی است.

وی با اشاره به تعهد افزایش درآمد در برنامه سه‌ساله از سال ۱۴۰۰ گفت: برای اجرای کامل این تعهد باید زیرساخت‌های مورد نیاز در مناطق مخابراتی سراسر کشور برقرار باشد تا درآمد مورد نظر حاصل شود.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات با تشریح برنامه‌های فروش، مشتریان خانگی ۷۰۰ هزار، شرکت‌های بزرگ و متوسط را ۵۰ هزار، اتصال و سیپ‌فون را ۱۰۰ هزار و سروکوها و سایر شرکا را ۱۵۰ هزار اعلام کرد.

وی با اشاره به جریان‌های درآمدی افزایش سهم FTTH و حفظ سهم ADSL، تصریح کرد: درآمد ارائه امکانات به شرکت ارتباطات سیار ایران، درآمد ارائه خدمات و امکانات به اپراتورها و شرکت‌ها، خدمات ارزش افزوده، درآمد ارائه خدمات دسترسی به شبکه، خدمات داده، باند پهن و تلفن ثابت از جمله جریان‌های درآمدی در شرکت است.

دکتر زارعیان ادامه داد: در سایر جریان‌های درآمدی، سهم پرداختی همراه اول به مخابرات ایران از محل تفاهم‌نامه نسبت به درآمد عملیاتی همراه اول ۱۱ درصد، سهم درآمد عملیاتی مخابرات ایران از محل تفاهم‌نامه و سایر خدمات نسبت به همراه اول به درآمد عملیاتی ۳۱ درصد و سهم درآمد عملیاتی مخابرات ایران از محل تفاهم‌نامه و سایر خدمات نسبت به همراه اول به درآمد عملیاتی با پیش‌بینی تحقق ۸۶ درصد است.

وی با اشاره به روند رشد درآمدها و آرپو در سال‌های اخیر، تغییرات برنامه درآمدی، ارائه خدمات و امکانات به همراه اول، lPS استراتژی‌های ورود به بازار را عنوان کرد و گفت: توسعه محصول، نفوذ در بازار و توسعه آن و تنوع محصولات از جمله شاخص‌های استراتژی در حوزه تجاری است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان نرخ رشد مشتری و درآمد را از جمله موضوعات ارزیابی در طرح بازاریابی دانست و اظهار داشت: نرخ مهاجرت از سایر بسترها، نرخ ریزش ماهانه و سالانه Aov کانال‌ها، Aov نمایندگان فروش و Arpv شاخص مرکز تماس نیز از دیگر موضوعات در حوزه ارزیابی است.

شرکت مخابرات آمادگی دارد با هماهنگی بخش های مختلف مناطق مخابراتی به خدمات جدید دست یابد

وی افزود: امروز موضوعات حوزه تجاری حوزه مشتری حوزه کسب‌وکار مبنای توسعه شرکت است.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت گفت: اجرای درست و مناسب طرح‌ها و کمپین‌های ملی، استانی و محلی در حوزه فروش با همکاری و کمک بخش‌های مختلف ستادی و مناطق امکان‌پذیر است.

دکتر زارعیان با بیان اینکه با شرکای تجاری می‌توانیم به بسیاری از خدمات جدید دست یابیم، گفت: باید شریک تجاری را شریک واقعی خود بدانیم که در همه بخش به ما کمک خواهد کرد.

وی بحث ارزیابی و نظارت را در حوزه های مختلف مشتری را با اهمیت خواند و اظهار داشت: کیفیت خدمات به مشتری از جذب مشتری برای نفوذ در بازار مهم تر است. بنابراین کیفیت برای نگهداشت مشتری ضروری است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان افزود: برنامه‌ریزی بر مبنای سفر مشتری پس از جذب در محورهای خلق تجربه، افزایش ارزش طول عمر مشتری معرفی به سایر مشتری‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.