کدخبر :311481 پرینت
12 آذر 1403 - 11:05

به‌پرداخت ملت؛ رکورددار سهم بازار اینترنتی در حوزه عملکردی و تعداد تراکنش

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، گفت: یکی از رکوردهایی که سال گذشته از لحاظ عملکردی و تعداد تراکنش داشتیم که حاکی از قدرت سوییچ های ماست، سهم بازار اینترنتی از نظر تعداد تراکنش است که به 39 درصد رسیده و همچنین 45 درصد تراکنش های موبایلی را در دست داریم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدمهدی تقی پور، دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس است که مدرک کارشناسی مهندسی برق گرایش الکترونیک خود را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدرک کارشناسی ارشد مخابرات سیار و ماهواره‌ای را از دانشگاه Surrey انگلستان با رتبه ممتاز اخذ کرده است.

تقی‌پور که از اوایل 1402 عهده دار مسوولیت مدیرعاملی شرکت به‌پرداخت ملت شده است، سابقه چندین سال عضویت در هيات ‌مديره شركت به‌پرداخت ملت را در کارنامه مدیریتی خود دارد، همچنین مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، مدير فين‌تک و كيف پول همراه اول، هم‌مؤسس و رييس هيات‌ مديره شركت پژند الكترونيک و مشاور بسياري از پروژه‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌ها و وزارتخانه‌هايی همچون وزارت صمت را در کارنامه مدیریتی اش دارد.

از جمله دستاوردهای تقی‌پور در همراه اول می‌توان به اخذ مجوزهای پرداخت‌سازی و پرداخت‌یاری، مدیریت کیف پول همراه اول با بیش از ٢٤ میلیون کاربر، تأسیس شرکت همراه لوتوس، آغاز پروژه اعتباردهی به مشترکین همراه اول و اتصال اولین کارت بانکی حلقه باز متصل به کیف پول (اوانو کارت) اشاره کرد.

تقی پور همچنین در سال ۱۴۰۰ اولین سیم کارت دایمی همراه اول را به کمک شرکت ققنوس در اولین پلتفرم NFT ایرانی به‌صورت «توکن» برای فروش ارائه کرد که بخشی از زنجیره پروژه بزرگ اعتباردهی به مشترکین همراه اول بود.

گفتنی است؛ دکتر تقی‌پور فعالیت خود را در صنعت پرداخت از سال 1390 از شرکت جیرینگ آغاز کرده و طی این سال‌ها، علاوه بر فعالیت‌های رسمی خود، در کنار بسیاری از استارتاپ‌های فین‌تک حضور داشته است.

اعتمادسازی در حوزه توان فنی، ‌عامل همکاری در توسعه شبکه جدید هوشمند سوخت

محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با ماهنامه نسل چهارم، خاطرنشان کرد: همکاری مهمی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در موضوع سامانه هوشمند سوخت داریم؛ هم در ارتقای امنیت سامانه با این شرکت همکاری می کنیم و هم در بحث تعمیر کارت خوان های سامانه هوشمند فعال هستیم و تا کنون حدود 30 هزار PT را تعمیر و به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تحویل دادیم و در اواسط سال هم تقدیرنامه ای از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران دریافت کردیم که این موضوع به نوعی آغاز همکاری مجدد بود. همچنین بحث ارتقای امنیتی سامانه را در دستور کار داریم که در فروردین ماه امسال آغاز شده است. از طرفی با اعتمادسازی نسبت به توان فنی شرکت، ‌همکاری در توسعه شبکه جدید هوشمند سوخت را در دستور کار داریم.

تولید سوییچ صادرکنندگی و پذیرندگی با تکیه بر توان دانش بنیانی به‌پرداخت ملت

تقی پور، پیرامون حمایت از تولید داخل در شرکت به‌پرداخت ملت، گفت: به‌پرداخت هر دو سوییچ صادرکنندگی و پذیرندگی را با تکیه بر توان داخلی تولید کرده و از این حیث شرکتی دانش بنیان هستیم. این امر دست ما را باز گذاشت تا سرویــس های مختلفی را توسعه دهیم که یکی از آنها در سال گذشته موضوع فروش گاز مایع بود که پیاده سازی کردیم و در مناطق مرزی فعال هستیم و عملا دانش بنیان بودن عامل آن بود.

وی ادامه داد: در بحث صادرکنندگی نیز سرویس های مختلفی در شبکه بانکی داریم که از اربعین سال گذشته ATMهای بانک ملت در فرودگاه و مناطق مرزی قرار گرفته و ارز مسافرتی را ارائه می کنند و در فرودگاه امام خمینی (ره) و مناطق مرزی این ATMها قرار گرفته است.

به‌پرداخت ملت؛ رکورددار سهم بازار اینترنتی از نظر عملکردی و تعداد تراکنش

تقی پور افزود: یکی از رکوردهایی که سال گذشته از لحاظ عملکردی و تعداد تراکنش داشتیم که حاکی از قدرت سوییچ های ماست، سهم بازار اینترنتی از نظر تعداد تراکنش است که به 39 درصد رسیده و همچنین 45 درصد تراکنش های موبایلی را در دست داریم.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر طی دو سال اخیر بازسازی کردن پایانه های فروشگاهی بود که با توجه به کاهش هزینه و افزایش بهره وری مالی شرکت انجام شد و 50 هزار پایانه قدیمی را در فرایندی مجدد به بازار تزریق کردیم. همچنین بحث کوتاه کردن رسید دستگاه های فروشگاهی بود؛ چراکه عمده این کاغذها وارداتی است و ارزبری دارد، لذا تا حدود 40 درصد طول کاغذ رسیدها را کاهش دادیم.

وی، افزود: توسعه همکاری با فین‌تک هایی همچون اسنپ پی و دیجی پی را داریم که به این پروژه بها می دهیم و همکاری در سرویس های مالی با سامانه های مختلف را در دست داریم و تا پایان پاییز بحث بازنویسی برنامه سکه را در دستور کار داریم که از ابتدای امسال با کار بر روی آن، نسخه بتای آن بیرون آمده و خدمات موبایلی و اینترنتی مختلفی را بر روی آن راه اندازی کردیم و محوریت آن سرویس های پرداختی و اعتباری است و ساختار پلتفرمی دارد و در تبادل سرویس با پلتفرم های دیگر هستیم و حوزه مدیریت ثروت و اعتباری را روی سکه می آوریم.

همکاری با مجموعه های دانش بنیان به منظور ارائه سرویس به توریست ها

وی، پیرامون ورود به حوزه بین الملل، گفت: با توجه به تحریم ها و اینکه حوزه بانکی همیشه تحت تحریم های سخت قرار داشته، عملا موفق به ارائه سرویس به حوزه های بیرونی نشده بودیم، ولی قابلیت ارائه آن را داریم و در همین راستا هم مذاکراتی داشتیم که با عراق همکاری داشته باشیم که البته با توجه به تحریم ها عملیاتی نشده است، اما برای همکاری با سایر کشورها و ارائه خدمت آمادگی داریم. همچنین در حوزه پرداخت ها پروژه ای را در نظر گرفتیم که مخصـــوص توریست هاست؛ اینکه ایرانیان بتوانند از خدمات سایر کشورها استفاه کنند، همچنین توریست های خارجی هم بتوانند برای تبدیل ارز و پرداختی ها از خدمات ما استفاده کنند که در همین راستا با چند مجموعه دانش بنیان در حال همکاری هستیم.

نیروی انسانی یکی از اصلی ترین ذخیره های به‌پرداخت ملت است

تقی پور پیرامون توجه این شرکت به نیروی انسانی، گفت: طی سال جاری، اصلاح ساختار بازاریابی و پشتیبانی پذیرندگان را داشتیم که شرکـت یاس آن را انجـــام می دهد و یکی از چالش های ما بحث پرداختی ها به پرسنل پشتیبان بود که امسال با تلاش به‌پرداخت و حمایت هیات مدیره، اصلاح مالی در قرارداد با شرکت یاس را انجام دادیم که پرداختی ها در این حوزه افزایش یافت و در به‌پرداخت نیز با توجه به مهاجرت نیروی فنی، با حمایت هیات مدیره به اصلاح ساختار مالی و درآمدی منجر شد تا در حوزه نیروی انسانی از لحاظ معیشتی خدمات مختلفی ارائه دهیم که خروج نیروها را کنترل کردیم تا نیروی انسانی که یکی از اصلی ترین ذخیره های شرکت است را حفظ کنیم.

پایداری و توان بالای سوییچ از مزیت های رقابتی ماست

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، پیرامون مزیت رقابتی این شرکت، اظهار کرد: یکی از مزیت های رقابتی ما پایداری و توان بالای سوییچ است که در انتهای سال نشان دادیم که بالاترین پایداری را در بین تمام شرکت های همکار داشتیم که مزیت مهمی است و در کمترین زمان ممکن مشکلات را رفع می کنیم که نمونه آن این است که در دیتابیس امسال مشکلی داشتیم که سریع حل شد.

وی، افزود: مزیت دیگر بحث بازاریابی ماست که کیفیت آن نسبت به سایر رقبا بهتر است و از طرفی هم همیشه حمایت بانک ملت را داشتیم و به عنوان بانکی که خدمات گسترده دارد، این بسته، مزیت رقابتی خوبی در شبکه بانکی ایجاد کرده و پذیرندگان خوبی را جذب کردیم که نشان دهنده آن، ضریب بهره وری ما در شبکه شاپرک است.

تقی پور در پایان اظهار کرد: یکی از چالش های شرکت های PSP کاهش سوددهی است که با توجه به فعالیت های فوق الذکر، توجه به این موضوع را مد نظر داشتیم و همچنان یکی از پر بازده ترین شرکت ها در کشور هستیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.