کدخبر :310598 پرینت
25 آبان 1403 - 11:29

ردیابی چمدان های گم‌شده با ویژگی جدید اپل

مسافران خطوط پروازی که از Apple AirTags استفاده می‌کنند با ویژگی جدید در اپلیکیشن Find My می توانند موقعیت چمدان گم‌شده شان را با شرکت هواپیمایی به اشتراک بگذارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گم‌کردن چمدان یکی از وحشتناک‌ترین قسمت‌های سفر است، اما ردیابی چمدان گم‌شده با ویژگی جدید اپل، ممکن است آسان‌تر شود.

بسیاری از مسافران قبلاً شروع به قرار دادن دستگاه‌های ردیابی در چمدان خود کرده‌اند تا بتوانند مکان چمدان خود را در صورت مفقودی ببینند.

اما فرودگاه‌ها اغلب نمی‌خواهند بدانند ردیاب‌ها چه می‌گویند، یا نمی‌توانند کاری با اطلاعات انجام دهند.

با این حال، مسافرانی که از Apple AirTags استفاده می‌کنند به زودی می‌توانند دسترسی به اطلاعات ردیابی را به شخص ثالث بدهند. این به فرودگاه‌ها و خطوط هوایی اجازه می‌دهد تا در زمان واقعی به دنبال چمدان‌های گم‌شده بگردند.

اپل ویژگی Share Item Location را به عنوان بخشی از سیستم عامل جدید iOS 18.2 معرفی کرد که دارای گزینه اشتراک‌گذاری شخص ثالث خواهد بود.

این ویژگی جدید اکنون در اکثر مناطق جهان به عنوان بخشی از نسخه بتا iOS 18.2 در دسترس است که به زودی برای همه کاربران با آیفون Xs و نسخه‌های بالاتر به عنوان یک بروزرسانی نرم‌افزاری در دسترس خواهد بود.

ویژگی جدید در اپلیکیشن Find My به کاربر این امکان را می‌دهد که مکان مورد گم‌شده را با یک شرکت هواپیمایی یا شخص مورد اعتماد به اشتراک بگذارد.

با انتخاب گزینه Share Item Location لینکی ایجاد می‌شود که به شخص ثالث این امکان را می‌دهد تا مکان مورد نظر را برای مدت محدودی ببیند.

در این گزارش آمده است که وقتی مورد مفقودشده به شما بازگردانده می‌شود، زمانی که مالک آن را متوقف می‌کند یا زمانی که تاین اشتراک‌گذاری لینک منقضی می‌شود، لینک‌های مشترک کار نمی‌کنند. لینک اشتراک‌گذاری‌شده پس از یک هفته منقضی می‌شود و کاربر می‌تواند ببیند چند نفر از این لینک بازدید کرده‌اند.

طبق بیانیه مطبوعاتی، بیش از ۱۵ شرکت هواپیمایی در ماه‌های آینده find my را به‌عنوان بخشی از فرآیند خدمات مشتریان خود برای یافتن چمدان‌های نادرست پذیرش خواهند کرد.

خطوط هوایی در حال حاضر شامل Aer Lingus، Air Canada، Air New Zealand، Austrian Airlines، British Airways، Brussels Airlines، Delta Air Lines، Eurowings، Iberia، KLM Royal Dutch Airlines، Lufthansa، Qantas، Singapore Airlines، Swiss International Airlines، Turkish Airlines، یونایتد، ویرجین آتلانتیک و Vueling هستند و به مرور زمان خطوط هوایی بیشتری نیز اضافه خواهند شد.

همچنین می‌توان آن را روی دستگاه‌های غیر اپل باز کرد، بنابراین شخصی که مانند کارمندی در میز هواپیمایی یا مرکز تماس، آیفون یا مک ندارد می‌تواند به شما کمک کند کالای گم‌شده خود را پیدا کنید.

علاوه بر این، کاربر می‌تواند «نمایش اطلاعات تماس» را انتخاب کند که به هر تلفن یا تبلتی اجازه می‌دهد به آیتم گمشده متصل شود و وب‌سایتی را با اطلاعات بیشتر درباره آن باز کند. این به دیگران اجازه می‌دهد از طریق شماره تلفن یا آدرس ایمیل با صاحب مشکل در تماس باشند.

ادی کیو، معاون ارشد خدمات اپل در بیانیه‌ای گفت: Find My یک ابزار ضروری برای کاربران در سراسر جهان جهت پیگیری و یافتن وسایل خود است.

«شبکه Find My و AirTag ثابت کرده‌اند که ترکیبی قدرتمند برای کاربران در حین سفر هستند و اطلاعات مکانی ارزشمندی را در زمانی که چمدان‌ها در جای خود قرار نگرفته یا به درستی استفاده می‌شوند، ارائه می‌دهند. با اشتراک‌گذاری مکان مورد مفقودشده، ما خوشحالیم که به کاربران روش جدیدی ارائه می‌دهیم تا به راحتی این اطلاعات را مستقیماً با اشخاص ثالث مانند خطوط هوایی به اشتراک بگذارند و در عین حال از حریم خصوصی آن‌ها محافظت می‌کنند.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.