توسعه شبکه؛ از اولویت های اصلی شرکت مخابرات ایران
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه شبکه از اولویت های اصلی در شرکت مخابرات ایران است و هم اکنون در استانهایی که محدویت ظرفیت دارند در آنها توسعه ظرفیت آغاز شد و استان های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران به عنوان استان هایی هستند که به شکل اولویت دار دیده شده اند.
به گزارش سیتنا، مهندس محمد جعفرپور که در همایش بهبود راهکارهای اجرایی خدمات نورونتا که از سوی شرکت «امید ژرفنگر» و با حضور معاونان و مدیران تجاری و شبکه شرکت مخابرات برگزار شد سخن میگفت، با بیان اینکه شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و نه دولتی، تصریح کرد: چیزی که سهامداران از ما خواستهاند اداره شرکت به شکل خصوصی با رویکرد مشتریمداری است.
وی افزود: کیفیت تجربه کاربری برای ما بسیار مهم است و فرقی نمیکند که مشتری B2B یا B2C از ما سرویس بگیرد.
جعفرپور گفت: رویکردهای توسعه تجاری و کسبوکار دانشمحور، هنوز به آنشکلی که باید و شاید، در دستور کار مخابرات قرار نگرفته است.
توجه به رضایت مشتری؛ یکی از اولویتهای شرکت
عضو هیئتمدیره شرکتمخابرات ایران توجه به رضایت مشتری را به عنوان یکی از اولویتهای شرکت عنوان و تأکید کرد: در ستاد و مناطق مخابراتی سراسر کشور، باید فعالیتهایی برای رضایت مشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه میتوانیم سرویسهای نورونتا را به عنوان نمونه موفق در نظر بگیریم، گفت: اقداماتی که شرکت ژرفنگر در تهران و سایر استانها انجام دادند و SLA داده شده در این سرویس ویژه، الگوی خوبی است و رمز موفقیت این سرویس، رضایت مشتریان است و ما بنا داریم این کارت برنده را در مورد بقیه سرویسها تقویت کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه پایه و اساس تبدیلشدن به اپراتور سرویسمحور، ارتباط است، گفت: از ارتباط (Connection) باید به عنوان برگ برنده در جهت نوسازی و بهینهسازی شبکه برای افزایش کیفیت آن استفاده کنیم و در کنار این، همزمان باید به شکل گسترده، توسعه سرویسهای جدید را هم داشته باشیم.
عضو هیئتمدیره شرکتمخابرات ایران ادامه داد: موضوعی که شما دوستان امروز حول آن، گرد هم آمدهاید بحث ارتباط (Connection) سرویس شرکت شرکت مخارات ایران است اما باید این الگویی را که در نورونتا پیادهسازیشده با تقویت جلو ببریم و سامانهها توسعه پیدا کند.
وی پاسخگویی و در دسترسبودن تیم فنی و پشتیبانی شبکه نورونتا را یکی دیگر از مزایای آن عنوان کرد و گفت: موضوع امنیت این شبکه نیز در کنار کیفیت مناسب خدمات این سرویس بسیار مورد توجه و رضایت قراردارد اما شبکه نورونتا نیاز به توسعه دارد در بخش فنی و تجاری با همکاری شرکت امید ژر فنگر در حال نهائیسازی هستند.
مشارکت یکی از راهبردهای اصلی شرکت مخابرات در راستای همافزایی و افزایش درآمد
جعفرپور با اشاره به اینکه مشارکت با سایر اپراتورهای مخابراتی، سروکو (servco) و پیمانکاران محلی یکی از راهبردهای اصلی شرکت مخابرات در راستای همافزایی و افزایش درآمد است گفت: استانداردهایی برای مشارکت تعیین شده است که بهزودی به تمامی مناطق ابلاغ میشود و بنا داریم اختیارات مناطق مخابراتی را در حوزه تجاری و شبکه بالا ببریم و استقلال استانها را در ذیل یک حاکمیت کلان کشوری شاهد باشیم.
وی توسعه شبکه را از اولویتهای اصلی در شرکت مخابرات برشمرد و تصریح کرد: از هماکنون در استانهایی که محدویت ظرفیت دارند در آنها توسعه ظرفیت آغاز شد و استانهای خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران به عنوان استانهایی هستند که به شکل اولویتدار دیده شدهاند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ظرفیت فیبر نوری شرکت مخابرات در سراسر کشور را بینظیر دانست و از زیرساختهای مخابراتی (حوضچهها، سابداکتها، داکتها و کانالهای ارتباطی و مخابراتی) بهعنوان سرمایههای ملی یاد کرد و گفت: این امکاناتی که در شرکت مخابراتی فراهم شده، هموزن طلاست که برای ایجاد هر یک از آنها با توجه به پراکندگی آن در اقصینقاط کشور باید هزینه بسیاری صرف شود.
وی ادامه داد: در دنیا معدود شرکتهایی هستند که چنین ظرفیتهایی دارند و باید از این مجموعه با ارزش، در جهت توسعه شبکه استفاده کنیم تا خدمات باکیفیتی به مردم در کشور ارائه شود.
جعفرپور با اشاره به ضرورت توسعه سرویسهای مبتنی بر رایانش ابری(Cloud) و هوش مصنوعی در شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به تحولات فناوری در دنیا و فراگیر شدن این خدمات در ارائه سرویسهای ابری شرکتهای مخابراتی در این زمینه در کشور دچار عقبماندگی هستیم و باید تحولاتی را که در دنیا در حوزه فناوری صورت میگیرد بپذیریم زیرا امروزه با رشد فناوری، مشتریان جلوتر از سرویسدهندگان حرکت میکنند.
عضو هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران گفت: شرکتهای OTT (ارائه سبک جدیدی از عرضه محتوا و خدمات بر بستر اینترنت) بعضی از مجموعههای تلکام را در خودشان هضم کردند که شرکتهایی مثل گوگل و متا از جمله این شرکتها هستند. درواقع شرکتهای محتوامحور بزرگ دنیا اول محتوایی بودهاند و بعد که فراگیر شدند به سمت شبکهمحوری رفتهاند.»
وی خاطرنشان کرد: آندسته از شرکتهای تلکام که بر روی سرویسهای قدیمی خودشان پافشاری کردهاند و این تحولات را نپذیرفتند اکثراً دچار مشکلات عدیدهای شدهاند و برخی از آنان نیز از صنعت حذف شدهاند.
ما به دنبال رفاقت با اپراتورها هستیم نه رقابت
وی با تأکید بر رفاقت با سایر اپراتور مخابراتی گفت: شرکت مخابرات ایران، اپراتورها و سایر شرکتهای مخابراتی را رفیق خود میداند و آنان را به چشم رقیب نمیبیند و قصد رقابت با آنان را ندارد زیرا با سایر اپراتور قابل مقایسه نیست بلکه با فراهمآوردن امکانات و فضای مورد نیاز برای سایرشرکتها و اپراتورها موجب ارائه سرویسها و خدمات مطلوب در کشور میشود.
سرمایههای ارزشمند نیروی انسانی متخصص شرکت مخابرات
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: نیروی انسانی متخصص شرکت مخابرات، کارکنان سرآمد و نمونه هستند که در هیچیک از اپراتورهای دیگر مشابه آنان دیده نمیشود.
وی تصریح کرد: این شرکت در شهرهای کوچک و در روستاها دارای شبکه نیروی انسانی نگهداری متخصص و پرتوانی است و این مزیت که در کشور بهعنوان سرمایه در اختیار داریم باید بهصورت بهینه در راستای ارائه خدمات به مردم استفاده شود.
جعفرپور با قدردانی از تلاش و زحمات کارشناسان و متخصصان شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور از آنان به عنوان سرمایههای ارزشمند شرکت یاد کرد و اظهار داشت: از صمیم قلب برای همه کارکنان شرکت، سلامت و موفقیت و رشد روزافزون آرزومندم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید