کدخبر :309633 پرینت
06 آبان 1403 - 08:35

مخابرات در عصر هوش مصنوعی؛ محور اصلی نمایشگاه تلکام 1403

دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: نمایشگاه تلکام امسال از سوم تا ششم دی ماه و با نام مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال و محوریت مخابرات در عصر هوش مصنوعی توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران برگزار می شود.

متن خبر

فرامرز رستگار، دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون سیر تحول نمایشگاهای تلکام ایران، گفت: نمایشگاه تلکام ایران تا چهار سال پیش تحت عنوان نمایشگاه بین المللی «صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی» برگزار می شد که نام جامعی برای این نمایشگاه نبود، در حالی که عنوان انگلیسی این نمایشگاه «International Exhibition For Telecommunication & Information Technology» بود، بنابراین با تلاش زیاد نام فارسی نمایشگاه تلکام با نام انگلیسی آن همسان و به «نمایشگاه بین المللی مخابرات و فناوری اطلاعات» تبدیل شد.

وی، ادامه داد: در سال گذشته، با توجه به گسترش حوزه فعالیت بخش ICT و تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال هم به حوزه کاری نمایشگاه اضافه شد. شرکت های حاضر در نمایشگاه سال گذشته و رویدادهای جانبی آن، نشان دادند که نام درست یک نمایشگاه تا چه اندازه می تواند در محتوا و تکمیل زنجیره و زیست بوم فناوری ها موثر باشد.

رستگار، افزود: در سال جاری هم نمایشگاه با همان نام «مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» برگزار خواهد شد و محور اصلی رویداد «مخابرات در عصر هوش مصنوعی» خواهد بود.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: نمایشگاه تلکام ایران از سوم تا ششم دی ماه برگزار و با توجه به اهمیت این رویداد، از چندماه پیش شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تلکام برای این رویداد برنامه ریزی نموده و برگزاری آن توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت ها و سازمان های مرتبط و واجد شرایط آغاز و بخش عمده ای از فضاهای اختصاص یافته برای تلکام رزرو شده است، گفته می شود که، «همه چیز تغییر می کند بجز خود تغییر» و البته در حوزه ICT شدت تغییرات بیش از سایر فناوری هاست.

رستگار، خاطرنشان کرد: تغییری که در نمایشگاه امسال تلکام دیده خواهد شد، این است که این نمایشگاه هم بصورت Exhibition خواهد بود و هم Exposition (بصورت هیبریدی)، در نمایشگاه ها به مفهوم Exhibition  کالا، خدمات و مهارت های شکل گرفته و تجاری سازی شده از طرف شرکت های عامل و فروشنده به مشتریان خاص معرفی و زمینه های بازاریابی و فروش آن فراهم می گردد و تقریبا نمایشی برای فروش کالا وخدمات است.

وی، ادامه داد: در نمایشگاه ها به مفهوم Exposition، توصیف ایده ها، اعلام آمادگی برای ارائه راه حل های جامع، معرفی نوآوری های بهره ور و در نهایت برنامه نگاری برای رسیدن به اهداف کلان متقاضیان می باشد، خلاصه اینکه در Exhibition، بازدید کننده از نمایشگاه می داند که چه تجهیز یا خدمتی می خواهد و فقط دنبال بهترین تامین کننده می گردد، در حالیکه در Exposition بازدید کننده به دنبال کشف راه حل های بهینه و شناسایی ایده ها و نوآوری های تضمین شده و رویکردهای عملی سازی برای برنامه های حوزه کار و مسئولیت خود می باشد.

دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، افزود: بنابراین غرفه داران  و بازدید کنندگان، از جنبه های مثبت اکسپوزیشن به صورت زیر بهره مند خواهند شد:

  1. تعامل بیشتر با مخاطبان متنوع(‌نه فقط بخش ICT).
  2. ایجاد شبکه های تجاری برای تسهیل ارتباطات، همکاری ها و مشارکت ها.
  3. بستری برای معرفی و نمایش محصولات/خدمات پیشگامانه و راه حل های جامع.
  4. کسب اطلاعات و دانش در مورد صنایع و پیشرفت های تکنولوژیکی.
  5. دیده شدن برند کسب و کارها و تقویت آن برای مقیاس بزرگ تر.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.