کدخبر :309573 پرینت
04 آبان 1403 - 22:10

افشای تماس منظم ماسک با پوتین از سال ۲۰۲۲

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ایلان ماسک از پایان سال ۲۰۲۲ به طور منظم با ولادیمیر پوتین تماس داشته است. گفته شده است که او با رئیس‌جمهور روسیه در مورد موضوعات ژئوپلیتیکی، تجاری و شخصی صحبت کرده است.

متن خبر

به کزارش سیتنا به تقل از دویچه وله، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی در عرصه فناوری و مالک شبکه اجتماعی ایکس ظاهرا نه تنها ارتباطات گسترده‌ای با عرصه سیاست در ایالات متحده دارد، بلکه با سیاستمداران برجسته در صحنه بین‌المللی نیز در تماس است.

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال، این حامی دونالد ترامپ از پایان سال ۲۰۲۲ تاکنون "به طور منظم" با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماس بوده است.

روزنامه مذکور این خبر را به نقل از چند مقام دولتی فعلی و سابق در ایالات متحده آمریکا، اروپا و روسیه منتشر کرده است.

گفته شده است که محور اصلی گفت‌و‌گوهای ماسک و پوتین بر روی موضوعات ژئوپلیتیکی، تجاری و شخصی متمرکز بوده است.

کمک ۱۱۹ میلیون‌ دلاری ماسک به کمپین انتخاباتی ترامپ

در همین حال بر اساس گزارش رسانه‌ها، ایلان ماسک در حال حاضر با مجموعا نزدیک به ۱۱۹ میلیون دلار کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را مورد پشتیبانی قرار داده است.

گفته شده است ۴۳.۶ میلیون دلار از کل این مبلغ تا اواسط ماه اکتبر به سازمان اقدام سیاسی موسوم به "آمریکا PAC" که عمدتا بر روی ایالت‌های حساس در انتخابات، مانند پنسیلوانیا متمرکز است اختصاص یافته است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن هستند که میزان کمک‌های مالی ماسک در این مورد، از ماه ژوئیه تا پایان سپتامبر بالغ بر حدود ۷۵ میلیون دلار بوده است.

در همین حال، انتقادها به این که سازمان "آمریکا PAC" همچنان به ارائه هدیه‌های نقدی بحث‌برانگیز خود (یک میلیون دلار در روز به یک رای‌دهنده ثبت‌نام شده) ادامه می‌دهد جریان دارند.

وزارت دادگستری ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) به ایلان ماسک هشدار داده است که این اقدام "می‌تواند قوانین آرای انتخاباتی را نقض کند."

ماسک ‌پیش‌تر اعلام کرده بود که این هدیه‌های نقدی به طور روزانه تا روز انتخابات داده خواهد شد.

کمک چندین میلیون دلاری ماسک به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان در مجلس سنا

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، ایلان ماسک نه تنها از بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید پشتیبانی می‌کند، بلکه همچنین کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان در مجلس سنا را نیز مورد حمایت مالی گسترده خود قرار داده است.

گفته شده است که هدف او از این اقدام، دستیابی جمهوری‌خواهان به اکثریت کرسی‌های مجلس سنای آمریکا است.

بر اساس اسنادی که روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر منتشر شده است، ماسک در اوایل ماه اکتبر مبلغ ۱۰ میلیون دلار به یک سازمان که از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سنا حمایت می‌کند، اهدا کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.