کدخبر :309499 پرینت
02 آبان 1403 - 15:10

صدور بیش از دو هزار گواهینامه مهارتی در حوزه ICT طی شش ماه توسط پژوهشگاه ارتباطات

مرکز آموزش مهارت‌ های تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات در راستای تفاهم‌ نامه ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در شش ماهه نخست سال موفق به آموزش و صدور گواهینامه برای ۲,۰۳۴ نفر از سربازان وظیفه در حوزه ICT شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای انجام مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین ستادکل نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به اجرای برنامه‌های آموزشی متنوعی برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نموده است.

بر اساس این خبر این مرکز با هدف توانمندسازی مهارتی و ارتقای شایستگی حرفه‌ای کارکنان وظیفه، در تعامل با ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی، فراخوانی برای شناسایی متقاضیان جدید مربی‌گری و بازآموزی مربیان فعال قبلی در حوزه ICT منتشر کرده است.

در این دوره‌ها، تعداد ۲,۱۳۴ نفر از سربازان وظیفه در دوره‌های مهارتی تعمیرات موبایل، شبکه‌های کامپیوتری، امنیت شبکه، برنامه‌نویسی، فیبر نوری، تجارت الکترونیک، پول دیجیتال، اینترنت اشیاء و تجهیزات ثابت و سیار شرکت کرده‌اند و برای ۲,۰۳۴ نفر گواهینامه صادر شده است. همچنین، شناسایی و آموزش مربیان مهارت‌آموزی از بین کارکنان مستعد پایور نیروهای مسلح سراسر کشور و بازآموزی مربیان فعال قبلی نیز در دست انجام می‌باشد.

لازم به یادآوری است فروردین ماه سال جاری تفاهم‌نامه مشارکت در اجرای آموزش‎ ‎مهارت‌های تخصصی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای ‏مسلح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای مفاد سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، فی‌مابین ستادکل نیروهای مسلح و‏ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد و مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال پژوهشگاه به‌عنوان مجری این تفاهم‌نامه از طرف وزارت متبوع تعیین شد.

از جمله اهداف مهم پیش‌بینی شده در تفاهم‌نامه مذکور برای این مرکز می‌توان به برنامه‌ریزی برای گزینش و آموزش متقاضیان جدید مربی‌گری، بازآموزی مربیان فعال قبلی، شناسایی مهارت‌های اشتغال‌آفرین، طراحی دوره‌های مهارتی جدید و تهیه محتوای کاربردی چندرسانه‌ای اشاره کرد. همچنین، نظارت بر اجرای دوره‌های مهارت‌محور سربازان وظیفه در یگان‌های سراسر کشور و اعطای گواهینامه با همکاری ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.