کدخبر :309498 پرینت
02 آبان 1403 - 14:55

ایجاد تحول در انقلاب صنعتی چهارم با توسعه اقتصاد دیجیتال

مدیرکل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: آینده اقتصاد دیجیتال و توسعه پایدار می‌ تواند با کمک ظرفیت‌ ها و هم افزایی، تحول عظیمی در انقلاب صنعتی چهارم ایجاد کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر یاسر باقری اظهارداشت: امروز با عبور از سه انقلاب مهم صنعتی وارد انقلاب چهارم شده ایم و شاهد تحول شگرف در اقتصاد دیجیتال هستیم و اگر انقلاب صنعتی چهارم را نادیده بگیرم و هر دستگاه به فراخور خود به شکل تک بعدی، بخشی از اقتصاد دیجیتال را عملیاتی سازد، بی شک توسعه پایدار نداشته و در آینده ضربه خواهیم خورد.

دکتر باقری در ادامه اضافه کرد: امروز اقتصاد دیجیتال براقتصاد کشورها سایه می اندازد و رتبه بندی اقتصاد جهانی را تغییر می دهد، تا جایی که هر کشوری که در این زمینه پیشتاز بوده و اقتصاد پویایی داشته باشد، می تواند در رتبه های برتر جهانی جایگاهی داشته باشد.

یاسر باقری با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال از موضوعات خرد تا کلان را درگیر می کند، تصریح کرد: در این شرایط هیچ چاره ای نداریم مگر آن که از فعالیت های خرد و کوچک گرفته و از فرد تا خانواده و همه دستگاه ها باید در زمینه اقتصاد دیجیتال ورود کرده و آن را جدی بگیریم و از این ظرفیت برای رونق کسب و کارها استفاده مطلوب کنیم.

وی در ادامه اظهارداشت: بایستی از یک دهه گذشته در اقتصاد دیجیتال فعال می شدیم تا از قافله جهانی عقب نمانیم اما امروز هم بایستی با سرعت این مسیر را طی کنیم و عقب ماندگی گذشته جبران شود.

مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران بیان کرد: امروزه فقط با اتکا به فناوری های نوظهور و توسعه زیست بوم‌های ارتباطی می توانیم به اشتغال و کسب و کارها کمک کنیم و برای رسیدن به آن بایستی زیرساختهای آن توسط مخابرات مهیا شود.

دکتر باقری در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: امروز همه کسانی که اطلاعاتی از هوش مصنوعی و اقنصاد دیجیتال داشته باشند با ایده های خود می توانند حتی در خانه خود نسبت به ایجاد اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند و این فرصت در عصر جدید برای همه ایده پردازان مهیا شده است.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه‌ توسعه اقتصاد دیجیتال در قزوین از اردبیهشت ماه سال جاری راه اندازی شده و با تمرکز بر فرهنگ سازی و آموزش به عنوان یکی از رکن های مهم این حوزه گامهای بسیار مثبتی برداشته است.همچنین امروز باید براساس زیست بوم و آمایش سرزمینی اقدام کنیم، چرا که اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش قرار می‌گیرد و اگر بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و اولویت‌های زیست بوم نباشد کارایی ندارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.