کدخبر :309471 پرینت
02 آبان 1403 - 10:23

صرفه جویی در مصرف انرژی با اجرای طرح تحول شبکه مخابرات (طوبی)

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: یکی از مزیت های طرح طوبی صرفه جویی در مصرف انرژی است که معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی می باشد و هیچ موتور، ژنراتور و دستگاهی در این شبکه وجود ندارد.

متن خبر

دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون طرح طوبی، گفت: شرکت مخابرات ایران یکی از بخش های اساسی شبکه است؛ شبکه مجموعه ای از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است که ارتباطات را در سطح کشور فراهم می کند. 

وی، ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از بخش های شبکه مخابرات ایران نوسازی شده است، قدمتی 50 ساله دارد و به همین دلیل پاسخگوی نیاز روز ارتباطات کشور نیست، بنابراین شرکت مخابرات ایران تصمیم گرفته است که طرح تحول شبکه با عنوان «طوبی» را اجرا کند؛ بر اساس این طرح که چهار سال به طول می انجامد، همه شبکه مخابرات ایران نوساز خواهد شد.

زارعیان، افزود: شبکه مخابرات ایران، شبکه ای هوشمند و تمام IP می شود، این شبکه 90 هزار میلیارد هزینه دارد و در مدت چهار سال اجرا خواهد شد که پایلوت آن را از استان سمنان آغاز کرده ایم.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: اجرای این شبکه چندین مزیت برای کشور دارد، یکی از آنها صرفه جویی در مصرف انرژی است که معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی می باشد و هیچ موتور، ژنراتور و دستگاهی در این شبکه وجود ندارد.

وی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزیت های طرح طوبی این است که به همه متقاضیان، اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری ارائه می شود.

زارعیان، اشاره کرد: شبکه ملی اطلاعات از 17 سال پیش شکل گرفته و تکمیل آن تاکنون ادامه دارد؛ از دیگر مزیت های طرح طوبی می توان به تکمیل شدن این شبکه اشاره کرد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال، همانطور که در برنامه هفتم توسعه هم آمده، افزایش ۱۰ درصدی سهم دولت از اپراتورهای مخابراتی پیش بینی شده که به کمک طرح طوبی محقق خواهد شد.

وی، گفت: با کمک طرح طوبی بسیاری از تجهیزات و املاک هزینه بر شبکه مخابرات جمع آوری می شود و همچنین تمام سرویس های دولت الکترونیک را برای کاربران اعم از شرکت ها و مردم فراهم خواهیم کرد.

زارعیان، افزود: به کمک طرح طوبی می توانیم همه نیازهای زیرساختی اپراتورهای همراه و ثابت را تامین کنیم، چراکه این پروژه یک پروژه ملی است و نیاز است که دولت، مجلس و همه بخش های مختلف جامعه همانند شهرداری ها و استانداری ها همکاری لازم را داشته باشند تا این پروژه به نحو احسن اجرا شود.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.