کدخبر :309468 پرینت
02 آبان 1403 - 10:03

روبل دیجیتال تا سال 2025 به طور کامل عرضه می شود

روسیه قبلاً تلاش کرده است یک سیستم پیام رسانی مالی مانند SWIFT ایجاد کند و ثانیاً به آزمایش روبل دیجیتال ادامه می دهد که قرار است تا سال 2025 به طور کامل عرضه شود، این کشور پس از پس گرفتن ممنوعیت دارایی های دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی، از آن زمان به دنبال ارزهای دیجیتال است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که در حال استفاده از ارزهای دیجیتال در سرمایه گذاری برای بلوک است. این اقدام در روز اول مجمع تجاری BRICS انجام شد و آغاز مرحله جدیدی برای اتحاد متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود.

وی تاکید کرد که ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تقویت حاکمیت مالی اعضای بریکس خواهند داشت که گام دیگری از سوی این بلوک برای کاهش وابستگی به سیستم های مالی غرب خواهد بود. این اقدام، نشست این هفته بریکس را تشکیل می دهد، جایی که اطلاعات بیشتری در مورد آینده این اتحاد با قدرت رمزنگاری خواهد آموخت.

این اعلامیه توسط BRICS، کریپتو را بالاتر از سایر دارایی های دیجیتال در امور مالی جهانی قرار می دهد. همانطور که آلن دریپر می گوید، تعداد فزاینده ای از سکه های کریپتو جدید در سراسر جهان در حال پذیرش هستند. با انتخاب سکه های جدید، سرمایه گذاران می توانند از پتانسیل صعودی بالایی بهره مند شوند.

یکی از عناصر کلیدی برای تشکیل ستون فقرات این ابتکار، شامل رونمایی از پلتفرم BRICS Pay به عنوان یک سیستم مبتنی بر بلاک چین برای انجام تراکنش های فرامرزی در داخل بلوک است.

روسیه قبلاً تلاش کرده است یک سیستم پیام رسانی مالی مانند SWIFT ایجاد کند و ثانیاً به آزمایش روبل دیجیتال ادامه می دهد که قرار است تا سال 2025 به طور کامل عرضه شود. روسیه پس از پس گرفتن ممنوعیت دارایی های دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی، از آن زمان به دنبال ارزهای دیجیتال است. به عنوان راهی برای تقویت تجارت فرامرزی.

در میان چنین تغییراتی، اعلامیه اخیر پوتین در مجمع شامل توسعه بیشتر در تنظیم ارزهای دیجیتال با نظارت موسسات BRICS بود، چیزی که برای ثبات و افزایش پذیرش فناوری های جدید در داخل بلوک ضروری تلقی می شود. وزن مشترک اقتصادی در گروه BRICS روز به روز افزایش می یابد، با ادغام آینده ارزهای رمزنگاری شده که انتظار می رود موقعیت مالی این اتحاد در جهان را بیشتر تقویت کند.

آلن دریپر، یک کارشناس محبوب ارزهای دیجیتال، وقتی گفت که یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در دارایی‌های دیجیتال، درک خوبی از پتانسیل آن‌ها دارد. دریپر بر اهمیت بررسی پروژه‌ها از نظر نقدینگی و موارد استفاده در زمانی که کشورهای بریکس به پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال نزدیک‌تر شده‌اند، تمرکز می‌کند.

با پیشروی کشورهای BRICS در یکپارچگی کریپتو، تعهدات محکمی از این اتحاد برای کاهش اتکا به دلار آمریکا با استفاده از ارزهای محلی و دیجیتال بیرون آمده است. قصد روسیه برای پیشتازی در امور مالی دیجیتال جهانی به انسان این ایده را می دهد که تجارت و سرمایه گذاری بین المللی ممکن است همگام با ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.