کدخبر :309424 پرینت
01 آبان 1403 - 12:58

بررسی شکایت زودکس از اسنپ فود در شورای رقابت با ادعای انحصارطلبی

به دنبال ثبت شکایت شرکت زودکس (سامانه سفارش آنلاین غذا) از اسنپ فود در شورای رقابت، مدیرعامل زودکس در گفت‌وگو با سیتنا دلیل این شکایت را رفتارهای انحصارطلبانه رقیبش (اسنپ فود) دانسته است. اگرچه پیگیری‌های سیتنا از اسنپ فود تا لحظه انتشار این خبر برای پاسخ به این موضوع بی‌نتیجه بوده، اما انتظار می‌رود با شروع روند بررسی این شکایت، طرفین به شورای رقابت دعوت شوند تا موضوع مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بابک هوشمند، مدیرعامل شرکت زودکس اعلام کرد که زودکس شکایتی رسمی علیه اسنپ‌ فود بنا به رفتارهای انحصارطلبانه‌اش در شورای رقابت به ثبت رسانده‌است.

وی در پستی اعلام کرده است: با توجه به رشد چشم گیر زودکس و ورود به شهرهای جدید با موضوع مهمی که بر آینده صنعت خدمات آنلاین تأثیرگذار، است روبرو شدیم.

وی تاکید کرد: زودکس به عنوان یکی از پیشروان این حوزه همواره بر این باور بوده که رقابت سالم و عادلانه، کلید رشد و پیشرفت است، اما متأسفانه اخیرا شاهد رفتارهایی از سوی رقیب خود اسنپ فود بوده ایم که نشان دهنده انحصارطلبی و عدم رعایت اصول رقابتی است.

هوشمند خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک شرکت نوآور متعهد به ایجاد فضایی برابر برای همه بازیگران بازار هستیم انحصارطلبی نه تنها به ضرر کسب و کارهای نوپاست، بلکه در نهایت به زیان مصرف کنندگان و کیفیت خدمات نیز می انجامد.

وی افزود: به همین دلیل زودکس شکایتی رسمی علیه اسنپ فود بنا به رفتارهای انحصارطلبانه اش در شورای رقابت به ثبت رساند. ما به آینده ای روشن و رقابتی امیدواریم و از حمایت شما عزیزان در این مسیر قدردانی می کنیم بیایید با هم برای یک صنعت عادلانه تر تلاش کنیم.

زودکس

در همین راستا، بابک هوشمند در گفت‌وگو با سیتنا، پیرامون موضوع فوق الذکر، گفت: رفتارهایی از رقیب شاهد بودیم که بازار را به سمت انحصارطلبی برده بود.

وی، ادامه داد: از آذرماه سال گذشته تا کنون این انحصارطلبی ملموس بود که منجر شد شکایتی را در شورای رقابت ثبت کنیم و با توجه به روند حقوقی، دو شرکت احتمالا برای مذاکره دعوت خواهند شد و موضوع را بررسی می کنند.

مدیرعامل زودکس، گفت: شکایت به تازگی ثبت شده و پاسخ و واکنشی از سوی اسنپ فود دریافت نکردیم.

در ادامه پیگیری های سیتنا از اسنپ فود، تا لحظه انتشار این خبر، این شرکت هنوز تصمیمی برای پاسخگویی به این شکایت ندارد.

همچنین با پیگیری از شواری رقابت، این شورا پس از طی مراحل قانونی و به نوبت شکایات، پس از بررسی شکایت ثبت شده از طرف زودکس، موضوع را در سایت این شورا منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.