کدخبر :309375 پرینت
30 مهر 1403 - 14:00

انتقال مسافران اروپایی به ترکیه توسط ایران‌ ایر

به دنبال اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه شرکت ایران ایر که تنها گزینه باقی مانده مسافران ایرانی برای سفر مستقیم به کشورهای اروپایی بود، حال سخنگوی هواپیمایی ایران از برقراری روزانه یک پرواز ایران‌ ایر برای مسافران مسیرهای اروپایی به استانبول و بالعکس خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با هدف تسهیل سفر و کاهش نگرانی مسافران اروپایی، در اولین فرصت یعنی از ۲۴ مهرماه سال جاری روزانه پروازهایی را در مسیر تهران به فرودگاه استانبول و بالعکس برقرار کردیم.

سخنگوی هما درباره مدت زمان بازپرداخت بهای بلیت مسافران مسیرهای باطل شده، گفت: با توجه به اینکه پرداخت مبلغ بلیت باید به حساب مسافر واریز گردد، گردش این فرایند بین ۳ تا ۵ روز زمان لازم دارد.

هفته گذشته و در پی تحریم سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط اتحادیه اروپا، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که در میان شرکت‌های ایرانی «تنها ایران‌ایر بود که به اروپا پرواز داشت»، گفته بود که با اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا پس از این هیچ هواپیمای ایرانی به این قاره پرواز نخواهد داشت.

بر اساس تحریم‌های روز دوشنبه ۲۳ مهر اتحادیه اروپا، نام سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر، و ساها در میان تحریم‌شدگان قرار دارد.

این تحریم‌ها باعث بروز مشکلات بسیاری برای مسافران اروپا شده چرا که ایران‌ایر ارزان‌ترین پرواز به اروپا را داشت و مسافران از این پس باید از شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله ترکیه و امارات با قیمت‌های بیشتر خدمات دریافت کنند. 

همچنین، تحمل پروازهای طولانی برای بسیاری از مسافران مسن و نیز مثلا بیماران و زنان باردار دشوار است. گذشته از این، در برخی از گزینه‌هایی که مطرح شد، نیاز است که مسافر بار و چمدان خود را در مقصد اول تحویل بگیرد یا برای رسیدن به پرواز بعدی ناچار به تغییر فرودگاه شود، مسائلی که گروهی از مسافران را ناچار می‌کند که قید سفر را بزنند. 

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.