کدخبر :309308 پرینت
29 مهر 1403 - 11:50

بررسی طرح نظام‌ بخشی فضای مجازی در مجلس؛ نمایندگان: ساماندهی فضای مجازی به نفع مردم است

از آنجاکه بر اساس دستور جلسات کمیسیون‌های مجلس قرار است فردا دوشنبه (30 مهر ماه) پیش‌نویس طرح جدیدی به نام «نظام‌بخشی فضای مجازی» در کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس به ریاست حمید رسایی بررسی شود، تنی چند از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با سیتنا حضور موثر مجلس در این حوزه به منظور ساماندهی فضای مجازی و رسانه را گامی رو به جلو دانستند که می‌تواند به نفع مردم، جامعه هدف و اصحاب رسانه باشد.

متن خبر

حسنعلی امیری اخلاقی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون بررسی پیش‌نویس طرح جدیدی به نام «نظام‌بخشی فضای مجازی» در کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در ذیل خود کمیته هفت گانه دارد و یکی از این کمیته‌ها، کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی است که مباحث رسانه و فضای مجازی در آنجا دنبال می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ادامه داد: بنا است که پیش نویس اولیه بحث حکمرانی فضای مجازی و رسانه در جلسه کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس مطرح شود.

اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون بررسی پیش‌نویس این طرح در مجلس، گفت: پیش‌نویس طرح جدیدی به نام «نظام‌بخشی فضای مجازی» هنوز به صحن مجلس نیامده است، اما انتظام بخشیدن به فضای مجازی و رسانه یک ضرورت و گامی رو به جلو است.

رئیس فراکسیون وحدت ملی مجلس، بیان کرد: فضای مجازی و رسانه به هر میزان که در آن ساماندهی درستی صورت گیرد، اعتباری برای اصحاب رسانه و صاحبان محتوا خواهد بود.

وی، گفت: با ساماندهی رسانه و فضای مجازی، کاربران فضای مجازی با امنیت بیشتری می تواند مطالب مورد نیاز خود را مشاهده و مطالعه کنند، چراکه در برخی مواقع بعضی از رسانه ها مسیر و فضای غیرواقعی را ترسیم می کنند که ساماندهی در این عرصه می تواند به نفع مردم، جامعه هدف و اصحاب رسانه باشد و گامی ارزشمند به شمار می رود.

گفتنی است؛ قرار است فردا دوشنبه (30 مهر ماه) پیش‌نویس طرح جدیدی به نام «نظام‌بخشی فضای مجازی» در کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس به ریاست «حمید رسایی» بررسی شود.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.