کدخبر :309212 پرینت
27 مهر 1403 - 12:01

گسترش استفاده مجرمان از هوش مصنوعی در حملات سایبری

بر اساس گزارش جدید مایکروسافت، تعداد حملات باج‌افزارانه در سراسر جهان طی سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شد و هکرها تمایل دارند از ایمیل، پیامک و کلاهبرداری صوتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده کنند. استفاده از هوش مصنوعی در حملات سایبری نیز در این سال افزایش یافت و مجرمان از محتوای تولید هوش مصنوعی برای فریب کاربران استفاده کردند.

متن خبر

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش جدید مایکروسافت، این شرکت آمریکایی فناوری هر روز با بیش از ۶۰۰ میلیون حمله سایبری مواجه است؛ حملاتی که بخشی از آن ناشی از فعالیت رو به رشد باندهای سایبری خلافکار است که با برخی دولت‌ها همکاری می‌کنند.

اسکای‌نیوز با انتشار بخش‌هایی از گزارش مایکروسافت، نوشت که در گزارش دفاع دیجیتال سال ۲۰۲۴ این شرکت اشاره شده است که کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی در سال گذشته نحوه کارشان را تغییر داده‌اند؛ از جمله اینکه این دولت‌ها به بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای اجرای عملیات سایبری روی آورده‌اند.

بر اساس داده‌های جدید، به نظر می‌رسد روسیه برخی جاسوسی‌های سایبری‌ خود را به‌ویژه در اوکراین، به باندهای تبهکار برون‌سپاری کرده است. در ماه ژوئن، یک گروه مظنون به عملیات سایبری موفق شد دست‌کم ۵۰ ابزار نظامی اوکراینی را با خطر هک مواجه کند.

در کره شمالی، نیز بخش جدیدی از فناوری مبتنی بر باج‌افزارها به نام فیک‌پنی (FakePenny) ساخته شده که بنا بر اعلام مایکروسافت، از آن علیه سازمان‌های دفاعی و هوافضا استفاده شده است.

بر اساس گزارش جدید مایکروسافت، تعداد حملات باج‌افزارانه در سراسر جهان طی سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شد و هکرها تمایل دارند از ایمیل، پیامک و کلاهبرداری صوتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در حملات سایبری نیز در این سال افزایش یافت و مجرمان از محتوای تولید هوش مصنوعی برای فریب کاربران استفاده کردند.

تلاش‌های خارجی برای تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا در چند انتخابات اخیر ادامه داشته است؛ از سرقت و انتشار ایمیل‌های کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ گرفته تا کارزارهای نفوذ مخرب دیگری که چین و روسیه به راه انداختند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.