کدخبر :309004 پرینت
23 مهر 1403 - 14:05

لزوم رفع شبهات موجود در سامانه نوین اصناف

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در سامانه نوین اصناف اشکالاتی وجود دارد و در موارد بسیاری، مطالبات اصناف در آن لحاظ نشده، لذا روسای اتحادیه ها توقع دارند که مسئولان ذی ربط به مشکلات اصناف و نگرانی هایشان در خصوص اجرای این قانون توجه کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، روز دوشنبه،۲۳ مهر ماه، سامانه نوین اصناف به دلیل اهمیت موضوع در ارتباط با چالش هایی که برای واحدهای صنفی ایجاد کرده، به منظور ارائه راهکار در رفع مشکلات، در نشستی به ریاست حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران مورد بررسی قرار گرفت.

رستگار در این جلسه با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اتاق اصناف تهران نماینده اتحادیه و ذیل آن تمامی واحدهای صنفی محسوب می شود، بر وجود شبهات موجود در سامانه نوین اصناف با توجه به شکایاتِ موجود، اذعان کرده و گفت: چالش هایی که سامانه نوین اصناف برای اتحادیه ها ایجاد کرده، با وظیفه ذاتی آن ها مغایرت دارد.

اینکه این اتفاقات به چه صورت و طی کدام احکام تصمیم گیری شده و درصدهای اخذشده از واحدهای صنفی کجا تعیین شده اند، حامل نکات آزاردهنده ای هستند که روسای اتحادیه ها را مترصد شکایت کرده است.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، جلسه مذکور فرصتی را فراهم کرد تا روسای اتحادیه ها موضع متولیان سامانه را بشنوند و متعاقبا اقدامات قانونی لازم در این زمینه از سوی ما صورت خواهد گرفت.

سامانه نوین اصناف اسفند ۱۴۰۱ رونمایی شد که تعیین پیمانکار ان به عهده وزارت صمت است. گفتنی ست که در این سامانه اشکالاتی وجود دارد و در موارد بسیاری، مطالبات اصناف در آن لحاظ نشده. روسای اتحادیه ها توقع دارند که مسئولان ذی ربط به مشکلات اصناف و نگرانی هایشان در خصوص اجرای این قانون توجه کنند.

در این نشست علاوه بر حسین علی اکبری، اسماعیل کاظمی، محمدرضا فرجی و احمد ابوالحسنی، اعضای هیات رئیسه، صادق فیض آبادی، فرهاد حقیقی، عباس هادی زاده، مسعود سپهرزاد، مهدی باقرپور، روسای اتحادیه های صنوف هم حضور داشته و به بحث و ارائه نظرات و بررسی مشکلات مربوطه پرداختند.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران در سلسه گزارشاتی موضوع سامانه نوین اصناف و چالش هایی که برای واحدهای صنفی به وجود آورده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.