کدخبر :308953 پرینت
22 مهر 1403 - 14:29

آخرین وضعیت تحویل کارت‌ ملی هوشمند به متقاضیان

طبق گفته رییس سازمان ثبت احوال کشور، صدور کارت ملی هوشمند روند خوبی را طی می‌ کند و کارت ملی هوشمند درخواست‌کنندگانی که باقی مانده بودند تا دو الی سه ماه آینده به هموطنان ارائه خواهد شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، با تغییرات رقم خورده در قوانین و مقررات در سال‌های اخیر، فرایند احراز هویت در بسیاری از ادارات و مراکز دولتی تنها با کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید رقم می‌خورد و از این رو، تغییر و تجدید این اسناد هویتی به امری ضروری بدل شده است.

سایت ثبت نام و تعویض کارت ملی، سامانه‌ای در زیرمجموعه سازمان ثبت احوال کشور است که «سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی» نام دارد و در آدرس اینترنتی ncr.ir در دسترس کاربران و متقاضیان قرار دارد.

البته ثبت نام کارت هوشمند ملی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس اینترنتی my.gov.ir نیز در دسترس است.

امکان پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق کد ملی

پس از ثبت‌نام کارت ملی هوشمند، افراد می‌توانند از طریق سامانه صدور کارت ملی هوشمند با وارد کردن کد ملی خود، مراحل صدور کارت را مشاهده کنند؛ برای پیگیری کارت ملی از طریق کد ملی افراد نیازی به کد رهگیری و اطلاعات شناسنامه خود ندارند.

پیگیری صدور کارت ملی هوشمند از طریق شماره تماس

افراد متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند می‌توانند با استفاده از کد‏ussd و وارد کردن شماره تماس #6090*4* از وضعیت صدور و زمان تحویل کارت ملی خود مطلع گردند.

هاشم کارگر، رییس سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به سوالی درخصوص صدور کارت ملی هوشمند، توضیح داد: صدور کارت ملی هوشمند روند خوبی را طی می‌کند و با تمام مشکلاتی که در تهیه مواد اولیه کارت ملی وجود داشت، اما با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی شده که در تولید و صدور کارت ملی وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: کارت ملی هوشمند درخواست‌کنندگانی که باقی مانده بودند تا دو الی سه ماه آینده به هموطنان ارایه خواهد شد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور، اظهار کرد: ۱۰ میلیون نفر از سال ۹۸ ثبت نام کرده و کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده بودند، که از دی‌ماه سال گذشته صدور و تحویل کارت ملی به این افراد شروع شده و حدود پنج میلیون نفر کارت ملی دریافت و الباقی تا سه ماه آینده کارت ملی هوشمند خود را تحویل خواهند گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.