کدخبر :308941 پرینت
22 مهر 1403 - 12:08

لزوم رصد مستمر فضای مجازی توسط دادستان‌ ها

سخنگوی قوه قضاییه، گفت: دادستان کل کشور به دادستان‌ ها تاکید کرده که فضای مجازی را مستمرا رصد کنند و اشراف لازم بر آن داشته باشند و معاونت فضای مجازی دادستانی کل هم با تیم‌هایی که دارند به صورت شبانه روزی این موضوع را رصد می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نشست خبری اصغر جهانگیر، امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد و مواجهه دستگاه قضا با اینفلوئنسر‌ها و کانال‌های خبری که اخبار و شایعاتی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، گفت: قوه قضاییه نسبت به رواج دروغ و شایعه پراکنی برای تاثیر بر سلامت روانی مردم و بی نظمی در جامعه حساس بوده و همانطور که تا کنون نشان داده با این امور برخورد قاطع قضایی کرده است.

سخنگوی دستگاه تاکید کرد: در صورتی که نشر مطالب و محتوای اهانت آمیز درباره اشخاص باشد، طبق قانون شروع به رسیدگی و تعقیب افراد منوط به شکایت افراد است، اما در مواردی که محتوای منتشر شده عموم جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که مواردی در فضای مجازی عمدتا از این دست است و سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازد و با حقوق مردم مغایرت دارد، مدعی‌العموم راسا ورود می‌کند. در همین رابطه دادستان کل کشور به دادستان‌ها تاکید کرده که فضای مجازی را مستمرا رصد کنند و اشراف لازم بر آن داشته باشند. معاونت فضای مجازی دادستانی کل هم با تیم‌هایی که دارند به صورت شبانه روزی این موضوع را رصد می‌کند.

جهانگیر عنوان کرد: از ضابطین خواسته شده مطالبی که امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند را گزارش کنند، هم اکنون به محض انتشار محتوای خلاف واقع و یا مخل امنیت روانی مردم، بدوا به مدیر تارنمای مورد نظر تذکر داده می‌شود تا سریعا نسبت به رفع اثر از آن محتوای مجرمانه اقدام کند. تاکنون ۹۵ درصد از کسانیکه مورد تذکر واقع شدند، سریعا نسبت به اقدام مجرمانه خود، رفع اثر کردند و دیگر پرونده‌ای تشکیل نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا عنوان کرد: نگاه دستگاه قضایی این است که با تذکر می‌شود افراد غافل را بیدار کرد و تشکیل پرونده ندهد، اما کسانیکه اصرار بر اقدامات مجرمانه داشته و با تذکرات نیز کار خود را تکرار کنند، حتما دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی بیان کرد: در شرایطی که امنیت ملی و عمومی ما مطرح است، طرح ادعا‌هایی بدون سند و مدرک و ترویج شایعه و ایجاد دلهره و یاس در مردم، تکمیل پازلی است که دشمن برای مردم ایران تدارک دیده لذا ما اجازه نمی‌دهیم تا کسانی بی جهت بخواهند در زمین دشمن بازی کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.