کدخبر :308782 پرینت
18 مهر 1403 - 14:01

چراغ سبز برزیل برای فعالیت مجدد ایکس

قاضی الکساندر مورائِس گفته است که پس از پرداخت جریمه‌های تعیین شده و همچنین مسدود کردن حساب‌های متهم به انتشار اطلاعات نادرست توسط ایکس، دستور داده که ممنوعیت فعالیت این شبکه به صورت فوری لغو شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دادگاه عالی برزیل اعلام کرد که ممنوعیت فعالیت شبکه اجتماعی ایکس در این کشور را لغو می‌کند.

قاضی الکساندر مورائِس گفته است که پس از پرداخت جریمه‌های تعیین شده و همچنین مسدود کردن حساب‌های متهم به انتشار اطلاعات نادرست توسط ایکس، او دستور داده که ممنوعیت فعالیت این شبکه به صورت فوری لغو شود.

بر اساس بیانیه‌ صادر شده ایکس جریمه پنج میلیون و صد هزار دلاری را پرداخته و با تعیین یک نماینده محلی که قوانین برزیل آن را الزامی می‌کند، موافقت کرده است.

اختلاف نظر چند ماهه ایکس با الکساندر دی مورائس از ماه آوریل آغاز شد زمانی که او دستور تعلیق ده‌ها حساب کاربری در ایکس را به اتهام انتشار اطلاعات نادرست در مورد انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش این کشور صادر کرد.

پس از ماه‌ها بی‌توجهی به دستورات دادگاه، ایلان ماسک در اواخر ماه اوت کارکنان برزیلی شرکت را اخراج و دفتر ایکس در برزیل را بست. او همچنین دستور قاضی را سوء‌استفاده از قدرت و نقض آزادی بیان توصیف کرد.

با این حال به نظر می‌رسد که شبکه ایکس اکنون با تمام خواسته‌های قاضی به منظور رفع محرومیت عمل کرده است.

شبکه ایکس در برزیل ۲۰ میلیون کاربر دارد و ممنوعیت این شبکه باعث شد تا کاربران سراغ گزینه‌های جایگزین بروند و یا از وی‌پی‌ان استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.