کدخبر :308781 پرینت
18 مهر 1403 - 14:00

آغاز طرح دیجیتما در مخابرات برای نقش آفرینی در پیشرفت اقتصاد دیجیتال

مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران خود را موظف به فعالیت در عرصه بسیار مهم اقتصاد دیجیتال می داند و پس از اجرایی شدن طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری، طرح دیجیتما را برای نقش آفرینی در پیشرفت اقتصاد دیجیتال آغاز کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر یاسر باقری با اشاره به اهمیت طرح دیجیتما اعلام کرد: این برنامه همسو با روند حرکتی و سیاستگذاری بخش ارتباطات در توسعه شبکه ارتباطی و دسترسی و نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات، نجما به عنوان طرح مکمل موجب تقویت اقتصاد دیجیتال از طریق هم آفرینی و همراهی در ارائه خدمت به مردم و بزرگ‌تر شدن بازار در صنعت ارتباطات می شود.

دکتر باقری اضافه کرد: در طرح دیجیتما از چندماه گذشته، شورای توسعه اقتصاد دیجیتال در ستاد و کارگروه های توسعه اقتصاد دیجیتال استانی در سطح استانی به صورت مجزا در شرکت مخابرات ایران تشکیل شده و در ادامه، رویدادهای هم‌اندیشی و هم‌آفرینی برای تکمیل نقشه توسعه اقتصاد دیجیتال استانی به مرور در همه استان های کشور با محوریت مخابرات برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین اپراتور ارتباطی کشور خود را موظف به فعالیت در این عرصه بسیار مهم می داند و پس از اجرایی شدن طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری، طرح دیجیتما را برای نقش آفرینی در پیشرفت اقتصاد دیجیتال آغاز کرده است.

مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران با تاکید بر فراهم شدن پیوست اقتصادی و فراهم شدن زیرساخت طرح دیجیتما افزود: پس از نمایشگاه تلکام سال گذشته، و ارائه چهره جدیدی از مخابرات ایران، سیاستگذاری های لازم برای آغاز دیجیتما انجام شد و اکنون در مرحله هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال استانها، بصورت متوازن و منعطف با نیازها و قابلیت های هر استان و مناطق مخابراتی هستیم.

دکتر باقری بیان کرد: استفاده از دانش درون سازمان و برون سازمان چه در حوزه ستاد و چه در بخش مناطق در اولویت است تا نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدها همزمان با اجرای طرح شناسایی شده و مجموعاً برای هر استان، طرح توسعه منطبق بر توانمندی های آن طراحی و به اجرا درآید.

وی افزود: در این راستا، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جدید شرکت مخابرات ایران در حوزه فناوری های نوظهور و ایجاد فرصت معرفی برای شرکت های دانش بنیان، به عنوان گام دوم توسعه زیرساختی صنعت ارتباطات با همکاری نهادهای مرتبط در توسعه بخش فناوری کشور محقق می شود.

دکتر باقری در گفتگو با خبرنگار اداره کل ارتباطات در مورد طرح دیجیتما گفت: به طور کلی، طرح توسعه اقتصاد دیجیتال با عنوان “دیجیتما” برای عملیاتی سازی مسیر تحول در صنعت مخابرات طراحی شده و به نمونه‌ای موفق از فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی بر مبنای خرد جمعی با اهداف عملیاتی واقعی در سطح کشوری برای پیشرفت همه جانبه اقتصاد دیجیتال هر استان تبدیل خواهد شد.

مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات تصریح کرد: بومی سازی مسیر گذار به اقتصاد دیجیتال، نیازمند نگاه اکوسیستمی است که لازمه آن حمایت از توسعه متوازن ارتباطات، رقابت پذیری، مردمی سازی و ایجاد جذابیت اقتصادی برای عرضه کنندگان فناوری در بخش‌های مختلف است که این مسیر با عنوان دیجیتما، در مجموعه مخابرات ثبت و پیموده می شود.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد دیجیتال از طریق توسعه و تحول در صنعت ارتباطات تسهیل می شود، خاطرنشان ساخت: تاثیر اقتصاد دیجیتال بر تولید و رشد اقتصادی، موضوع بحث در دنیا است و شواهد متقن، نشان دهنده تاثیر مثبت توسعه دیجیتال بر اقتصاد تمامی کشورهای دنیا است.

مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات گفت: با توجه پیشرفت‌های مهم طرح نجما و توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری، طبق طرح‌های مصوب، اکنون می‌توانیم هم‌راستا با وزارت ارتباطات و با کمک نهادهای بالادستی، نگاه رو به جلو و آینده ساز در تقویت سهم اقتصاد دیجیتال را از کلیت اقتصاد کشور به میزان تعیین شده در برنامه هفتم برسانیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.