کدخبر :308480 پرینت
13 مهر 1403 - 18:53

خدمات تلفن همراه در پاکستان قطع شد

به دنبال دعوت به تجمع ضد دولتی از سوی حامیان عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، ورودی‌ها و خروجی‌های اسلام‌آباد بسته شده و اپراتورهای مخابراتی نیز خدمات تلفن همراه را قطع کرده اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این سازمان توسط حامیان عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، سازماندهی شده است.

این آخرین راهپیمایی از سلسله راهپیمایی‌هایی است که ماه گذشته برای درخواست آزادی عمران خان و در اعتراض به دولت ائتلافی فعلی که حزب تحریک انصاف خان آن را غیرقانونی توصیف می‌کند و می‌گوید که پس از انتخاباتی که آن را تقلبی می‌داند تشکیل شده است، آغاز شد.

مقامات گفتند که کانتینرهای حمل و نقل برای مسدود کردن ورودی‌ها و خروجی‌های اسلام‌آباد با تعداد زیادی از نیروهای پلیس و شبه‌نظامی مستقر شده بود، در حالی که پلیس از هرگونه تجمع در پایتخت جلوگیری کرد.

محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان، از حزب خان خواست که برای جلوگیری از اخلال در مقدمات پایتخت برای میزبانی نشست سازمان همکاری شانگهای در ۱۵ و ۱۶ اکتبر، تظاهرات را به زمان دیگری موکول کند.

وی اظهار داشت که هرگونه هرج و مرج در پایتخت، تصویر منفی کشور را قبل از برگزاری کنفرانس به جهانیان منعکس می‌کند.

اما خان این خواسته را نادیده گرفت و از هوادارانش خواست به هر شکلی که شده و با وجود هر گونه مانعی، در بیرون پارلمان تجمع کنند.

او روز جمعه در پلتفرم ایکس نوشت: «از شما می‌خواهم برای اعتراض مسالمت‌آمیز امروز به دی‌چوک (مکانی خارج از پارلمان) برسید. این نبرد وارد مرحله تعیین‌کننده‌ای شده است.»

اگرچه خان از آگوست سال گذشته در زندان به سر می‌برد، اما نامزدهای مورد حمایت او بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات عمومی که در ماه فوریه برگزار شد به دست آوردند، هرچند تعداد آن‌ها برای تشکیل دولت کافی نبود.

در همین راستا مدارس در اسلام‌آباد و شهر همجوار راولپندی تعطیل و خدمات تلفن همراه قطع شد.

یک مقام مسئول در حوزه ارتباطات گفت: خدمات تلفن همراه بر اساس دستورالعمل وزارت کشور قطع شد. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.