کدخبر :308258 پرینت
08 مهر 1403 - 10:26

ارتباط الکتریکی بین ایران و روسیه در حوزه انرژی

وزیر نیرو گفت: در زمینه انرژی همکاری بسیار سازنده ای را با روسیه می توانیم آغاز کنیم و علاقه مند هستیم که ارتباط الکتریکی بین ما و روسیه برقرار باشد، چراکه می توانیم این ظرفیت را به بقیه کشورهای همسایه نیز منتقل کنیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عباس علی آبادی در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد همکاری ایران و روسیه در زمینه انرژی و در چارچوب بریکس گفت: "در زمینه انرژی همکاری بسیار سازنده ای را با روسیه می توانیم آغاز کنیم و علاقه مند هستیم که ارتباط الکتریکی بین ما و روسیه برقرار باشد، چراکه می توانیم این ظرفیت را به بقیه کشورهای همسایه نیز منتقل کنیم. روسیه ظرفیت انرژی بزرگی دارد، ایران هم شبکه انرژی گسترده ای دارد و اگر این شبکه ها متصل شوند، می توانند وضعیت انرژی را در منطقه پایدارتر کند تا هر دو کشور از آن‌ منفعت ببینند.

وی، ادامه داد: کشورهای بریکس با 32 درصد در‌ سال گذشته سهم قابل توجهی از اقتصاد دنیا را در خود متمرکز کرده اند. و‌ به نظر تاثیرگذاری آنها از کشورهای "جی-7" نیز بیشتر باشد. در این جلسه سعی شد حول محور انرژی همکاری هایی رقم بخورد. ما توانایی ها و ظرفیت های بالایی داریم و آمادگی داشته آنها را در اختیار کشورهای عضو‌ بریکس قرار داده و متقابلا توانایی های آنها را جذب کنیم.

وی افزود: "انرژی یکی از پارامترهای مهم در زندگی مردم است، به عنوان مثال آب نیز به نوعی به انرژی وابسته است. به خصوص کشور ایران که وضعیت آبی سختی را در‌حال سپری کردن هستیم و ناترازی در بخش آب وجود دارد. انرژی میتواند در تغییر این شرایط موثر باشد، به عنوان مثال سعی داریم از آب های نامتعارف یا شیرین سازها برای تامین آب شرب استفاده کنیم".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.