کدخبر :308032 پرینت
03 مهر 1403 - 14:32

مرکز نوآوری اتاق تهران؛ حلقه واسط کسب‌ و کارهای سنتی و اکوسیستم نوآوری

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در نشست بررسی الزامات و رویکردهای توسعه معدن هوشمند با اشاره به همکاری موفق این مرکز با وزارت ارتباطات در پروژه هوشمندسازی، عنوان کرد که این مرکز به عنوان حلقه واسط کسب‌وکارهای سنتی و اکوسیستم نوآوری در حال تلاش برای نفوذ فناوری‌های نوین به اقتصاد کشور است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران نیز که به دلیل تجربه موفق همکاری مشترک دولت و بخش خصوصی در راهبری تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه به عنوان سخنران کلیدی در این نشست حضور یافته بود، با بیان اینکه اتاق بازرگانی تهران در یک دهه گذشته همگام با تغییرات تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا تغییر کرد، گفت: نتیجه این تغییر رویکرد ایجاد مرکز نوآوری و تحول دیجیتال بوده است.

سحر بنکدارپور با تاکید بر اینکه، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران حلقه واسطی میان کسب‌وکارهای سنتی و اکوسیستم نوآوری است، بیان کرد: سعی ما در مرکز نوآوری بر این است که با ایجاد تعامل میان این دو بخش به نفوذ فناوری در صنایع کمک کنیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر اقدامات متعددی را انجام دادیم. بهره‌مندی از ماده دو و سه قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار که به صراحت به تعامل و هم‌اندیشی دولت با بخش خصوصی تاکید دارد یکی از این اقدامات است که بر اساس آن اتاق بازرگانی توانست نقش مهمی در تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و به‌ویژه ماده 11 این قانون ایفا کند.

بنکدارپور ادامه داد: برای معرفی ماده 11 قانون جهش تولید دانش‌بنیان و بندهای آن اقدامات متعددی در قالب برگزاری رویدادهای جذب سرمایه و تبادل فناوری، نشست و کارگاه‌های آشنایی با نحوه بهره‌مندی از اعتبار مالیالتی در دستور کار مرکز قرار دادیم. این اقدامات از این جهت که بتوانیم در بحث تسهیلات تبصره 18 با دولت همکاری کنیم، اثربخش بوده است.

وی اظهار کرد: طی جلساتی که با آقای خسروپور داشتیم و در رابطه با پروژه هوشمندسازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باهم جلساتی را برگزار کردیم و از معدود همکاری‌های مشترک و موفق میان دولت و بخش خصوصی قلمداد می‌شود.

بنکدارپور افزود: شرکت‌های فعال در این حوزه در فراخوان این رویداد شرکت کردند و در چندین مرحله غربالگری انجام شد و از بین 21 طرح اولیه 15 طرح انتخاب و پس از برگزاری جلسات منتورینگ 9 طرح نهایی شد. در ارزیابی‌ها حساسیت زیادی وجود داشت و در نظر داریم در انتها تبادل فناوری اتفاق بیفتد و اگر قرار است تسهیلاتی به کسب‌وکارها اعطا شود به آن فرآیند تخصیص داده شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست، متخصصان برجسته در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از جمله نماینده اتاق بازرگانی به سخنرانی پرداختند و درباره الزامات و رویکردهای توسعه معدن هوشمند، بحث و تبادل نظر داشتند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.