کدخبر :308023 پرینت
03 مهر 1403 - 11:17

حضور وزیر ارتباطات در نمایشگاه جیتکس می تواند سیگنالی برای کاهش تحریم‌ های ظالمانه باشد

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران می گوید: حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه جیتکس می‌ تواند سیگنالی برای تقویت ارتباطات بین المللی و کاهش تحریم های ظالمانه در دولت چهاردهم باشد.

متن خبر

حسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مزایای حضور مقامات عالی‌رتبه کشورمان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس‌ها و نمایشگاه‌های مطرح منطقه‌ای و بین المللی همچون جیتکس به منظور گسترش تعاملات با شرکت‌های برتر حوزه فناوری در دنیا، گفت: تمرکز رویدادهایی همچون جیتکس، بخش خصوصی است و با حضور کشورها از سراسر دنیا چه به عنوان غرفه دار و چه به عنوان بازدیدکننده، شکل می‌گیرد و به عبارت دیگر مبدا شکل گیری این رویدادها کسب و کارهای بخش خصوصی و گسترش اقتصاد دیجیتال است.

وی، ادامه داد: تشکل های صنفی طی سال های گذشته پیگیر این بودند که ما بتوانیم در سطح منطقه ارتباطات خوبی را برقرار کنیم، چراکه شرکت های بزرگی در امارات و عربستان هستند و باید اتحاد گسترده ای در زمینه اقتصاد دیجیتال در کشورهای منطقه شکل گیرد تا به پیشرفت فناوری منجر شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته معاونین وزیر ارتباطات در نمایشگاه جیتکس حضور داشته اند، اما حضور دکتر سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند دلگرم کننده باشد، چراکه در حاشیه این نمایشگاه می تواند با مقامات کشورهایی همچون امارات به گفت و گو و تبادل نظر بپردازد و نظرات بخش خصوصی را اخذ کند و مبتنی بر آن تفاهمات را انجام دهد.

حضور وزیر ارتباطات در نمایشگاه جیتکس نشانه رشد است

وی، تاکید کرد: حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه جیتکس بسیار قابل تحسین و نشانه رشد است و سیگنالی برای تقویت ارتباطات بین المللی و کاهش تحریم های ظالمانه در دولت چهاردهم خواهد بود.

حسین اسلامی

وی، اشاره کرد: انتظار داریم که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رویدادهای مشابه نمایشگاه جیتکس حضور پیدا کند و علاوه بر مقامات سیاسی، تیم همراهی متشکل از نمایندگان بخش خصوصی را با خود همراه سازد.

نمایشگاه جیتکس در سال های گذشته اعتبار خوبی را به دست آورده است 

مسعود شکرانی

در همین راستا مسعود شکرانی، رئیس کمیسیون تامین نظام صنفی رایانه‌ای تهران، به سیتنا گفت: نمایشگاه جیتکس در سال های گذشته اعتبار خوبی را به دست آورده است و حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خوب است اما از نظر بنده بهتر است که معاون فناوری ایشان و کارشناسان حضور پیدا کنند و اخبار مربوطه را به دکتر هاشمی ارائه دهند تا از لبه تکنولوژی با خبر باشیم.

وی، ادامه داد: در سال گذشته جمعیت زیادی از ایران در بخش استارتاپ در نمایشگاه جیتکس حضور داشتند و حضور مقامی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نمایشگاه برای استارتاپ ها موجب دلگرمی است، اما پروتکل‌های حضور مقامات عالی رتبه همچون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید بررسی شود.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.