کدخبر :307992 پرینت
02 مهر 1403 - 21:27

شبیه سازی حمله هسته‌ای به لندن توسط رسانه حامی پوتین

کانال تلویزیونی تسارگراد که طرفدار ولادیمیر پوتین به شمار می رود، شبیه‌سازی حمله هسته‌ای به لندن را پخش کرد که در آن نابودی کامل این شهر و کشته شدن صدها هزار نفر نمایش داده شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این ویدیو که به نظر می‌رسد بخشی از یک کمپین تبلیغاتی برای ترساندن بریتانیا از ارائه مجوز استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد علیه روسیه باشد، بیش از ۸۵۰ هزار کشته و دو میلیون مجروح را پیش‌بینی می‌کند.

این ویدیو که توسط کانال تلویزیونی «تسارگراد» منتشر شده، با یک روایت انگلیسی آغاز می‌شود: «تصور کنید غیرقابل تصور رخ دهد. یک سلاح هسته‌ای بر فراز لندن منفجر می‌شود. در این مستند، به بررسی پیامدهای فاجعه‌بار این رخداد خواهیم پرداخت.»

در شبیه‌سازی این حمله، از یک کلاهک با قدرت ۷۵۰ کیلوتن استفاده شده است. این انفجار باعث ایجاد یک گوی آتشین با دمایی همچون خورشید خواهد شد که تا شعاع ۹۵۰ متری گسترش می‌یابد و هر چیزی درون آن را فوراً تبخیر می‌کند. مرکز انفجار در وست‌مینستر در نظر گرفته شده است و مناطقی مانند شهر لندن، کامدن، کنزینگتون و بریکستون بیشترین آسیب را خواهند دید.

در ویدیو نمایش داده می‌شود که با توجه به تراکم جمعیت در مرکز لندن، تعداد اولیه کشته‌ها می‌تواند از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رود و حدود ۶۰۰ هزار نفر نیز در شعاع ۱۰ کیلومتری دچار سوختگی‌های درجه سه خواهند شد. همچنین، انفجار و تخریب ایستگاه‌های بنزین، اتومبیل‌ها، زیرساخت‌های گاز و برق باعث گسترش بیشتر ویرانی خواهد شد.

این ویدیو همچنین ادعا می‌کند که طبق برآوردها، بیش از ۴۵۰ هزار نفر به دلیل سوختگی، جراحات، یا بیماری ناشی از تشعشعات هسته‌ای جان خود را از دست خواهند داد و بیش از یک میلیون نفر نیز دچار آسیب‌های روانی خواهند شد. ویدیو هشدار می‌دهد که انفجارهای زمینی می‌تواند تشعشعات رادیواکتیو را حتی به مناطقی مانند منچستر نیز برساند.

این ویدیو که چند ماه پیش منتشر شده بود، مجدداً توسط تسارگراد برجسته شده است. این رسانه تحت کنترل کنستانتین مالوفیف، یکی از حامیان سرشناس کلیسای ارتدکس روسیه است و در گذشته نیز به پخش محتواهای مشابه پرداخته بود.

پیش از این نیز رسانه‌های روسی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه بریتانیا بحث کرده بودند و برخی حتی از حملات زیرآبی با پهپادهای اتمی سخن گفته بودند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.