کدخبر :307974 پرینت
02 مهر 1403 - 14:18

برگزاری نمایشگاه جیتکس دبی 2024

نمایشگاه جیتکس که بزرگترین رویداد فناوری و استارتاپی جهان تلقی می شود، با شعار نوآوری و آینده‌نگری، برای چهل و چهارمین دوره از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ در محل مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نمایشگاه جیتکس (Gulf Information Technology Exhibition) به عنوان بزرگترین رویداد فناوری و استارتاپی جهان از تاریخ ۲۳ تا ۲۷مهرماه ۱۴۰۳ در محل مرکز تجارت جهانی دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

جیتکس دبی ۲۰۲۴ نیز با شعار نوآوری و آینده‌نگری، برای چهل و چهارمین مرتبه برگزار می‌شود و آماده است تا به مرکزی برای نمایش آخرین تحولات در حوزه تکنولوژی تبدیل شود.

این نمایشگاه در سال ۱۹۸۱ تأسیس و به مرور زمان به رویدادی جهانی تبدیل شده است که متخصصان فناوری، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های پیشرو در آن شرکت می‌کنند.

نمایشگاه جیتکس گلوبال محلی برای ملاقات رهبران و بزرگان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان جهت هم‌اندیشی و تبادل نظر در بخش‌های مختلف فاوا است.

جیتکس دبی در مدت پنج روز آخرین دستاوردها و نوآوری‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بخش‌های هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند، بیگ ‌دیتا، اینترنت اشیاء، ارتباطات هوشمند، فناوری پایدار، فناوری مالی، فین‌تک، بلاک‌چین، فناوری 5G، حمل و نقل هوشمند، امنیت سایبری، رباتیک، چاپ سه ‌بعدی، پهپاد، مراکز داده، بازی رایانه‌ای، تلفن همراه، وب۳، زیرساخت و شبکه، نرم‌افزار و سخت‌افزار به نمایش می‌گذارد.

گفتنی است؛ نمایشگاه جیتکس دبی در دو ابر سایت نمایشگاهی مرکز تجارت جهانی و دبی هاربر و در ۴۱ سالن برپا می شود.

نمایشگاه جیتکس دبی در مهرماه سال ۱۴۰۲، با مشارکت بیش از شش هزار غرفه‌گذار، ۱۸۰۰ استارتاپ، هزار سرمایه‌گذار، ۱۸۷ هزار بازدید کننده از ۱۸۰ کشور، ۳۵۰ نهاد دولتی، ۱۷۸۵ رسانه از سراسر جهان و ۱۸۰۰ سخنران برپا گردید.

مرکز تجارت جهانی دبی برگزارکننده نمایشگاه جیتکس گلوبال با هدف تخصصی نمودن بخش‌های مختلف صنعت فاوا به صورت هم‌زمان نمایشگاه‌های نورث استار، جیتکس ایمپکت، فیوچر بلاک‌چین، فین‌تک سرج برگزار می کند.

چرا جیتکس؟

جیتکس

پلتفرمی برای نوآوری: نمایشگاه جیتکس بستری برای معرفی و نمایش آخرین دستاوردها و نوآوری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد. جیتکس با حضور فعالان صنعت فاوا در بخش خصوصی یا دولتی، استارتاپ‌ها و برندهای معتبر جهانی برپا می‌شود که جدیدترین محصولات و خدمات خود را به نمایش می گذارند.

دستیابی به بازارهای جدید: نمایشگاه جیتکس برای دستیابی به بازارهای جدید در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به شرکت‌ها کمک شایانی می‌کند. نمایشگاه‌های جیتکس، جیتکس ایمپکت، نورث استار، فیوچر بلاک‌چین، فین‌تک سرج و هوش مصنوعی همه چیز، فرصتی عالی برای ملاقات با مشتریان بالقوه و شرکای جدید است.

ملاقات با سرمایه‌گذاران: نمایشگاه جیتکس دبی و نورث استار مکانی برای حضور هزار سرمایه‌گذار است که فرصتی کم‌نظیر برای استارتاپ‌ها جهت جذب سرمایه فراهم می‌سازد.

فرصتی برای شبکه‌سازی: جیتکس دبی فرصتی کم نظیر برای شبکه سازی و همتایابی در اختیار متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات از سراسر جهان قرار می‌دهد. جیتکس گلوبال، نمایشگاهی متشکل از رویدادهای مختلف مانند کنفرانس ها، سمینارها و ملاقات‌های تجاری رو در رو می‌باشد که فرصت‌های عالی برای برقراری ارتباط، ایجاد روابط جدید و انعقاد قراردادهای تجاری فراهم می‌کند.

ارتقای برند: مشارکت در جیتکس به عنوان غرفه‌گذار یا بازدیدکننده می‌تواند به افزایش سطح آگاهی از برند شما و ارتقای وجهه شرکت‌تان در بازارهای بین‌المللی کمک کند.

اطلاعات بازار: جیتکس گلوبال منبع ارزشمندی برای کسب اطلاعات در خصوص آخرین روندهای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است. جیتکس، یک رویداد فناورانه شامل سخنرانی‌هایی از رهبران صنعت و پنل‌های تخصصی است که در مورد موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، بلاک‌چین و اینترنت اشیاء گفتگو می‌کنند.

تعداد مشارکت کنندگان ایرانی در جیتکس و نورث استار

نمایشگاه جیتکس دبی سال گذشته، میزبان چهار مشارکت‌ کننده از ایران که شرکت همراه اول برند برتر ایرانی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی در جیتکس حضور یافت.

همچنین در نمایشگاه نورث استار، ۷۵ استارتاپ از ایران مشارکت کردند.

معرفی نمایشگاه نورث استار

نورث

نمایشگاه اکسپند نورث استار به عنوان بزرگترین رویداد استارتاپی جهان در محل دبی هاربر و هم‌زمان با نمایشگاه جیتکس گلوبال از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

یکی از اهداف اصلی نمایشگاه نورث استار، برقراری ارتباط  استارتاپ‌ها با رهبران فناوری جهان، سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و بنیان‌گذاران پلتفرم‌ها می‌باشد.

معرفی جیتکس ایمپکت

ایمپکت

به گزارش سیتنا، دومین دوره نمایشگاه جیتکس ایمپکت هم‌زمان با نمایشگاه جیتکس دبی با تمرکز بر نوآوری‌ها و فناوری‌های اقلیمی با هدف حرکت به سوی آینده‌ای سبزتر و پایدار با حضور صاحب‌نظران، سرمایه‌گذاران و فعالان بخشی خصوصی و دولتی از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

جیتکس ایمپکت برای ارائه آخرین فناوری‌ها و را‌ه حل‌های پایدار در بخش‌های کلیدی انرژی، نفت و گاز، حمل و نقل، ساخت و ساز، فولاد، خودرو سازی، مواد شیمیایی، کشاورزی و غذا با مشارکت بیش از ۴۰۰ متخصص پایداری،  ۱۰۰ سرمایه‌گذار ایمپکت، ۵۰۰ سرمایه‌گذار در حوزه فناوری‌های اقلیمی، ۱۲۰ سخنران، ۲۰ هزار خریدار شرکتی از ۴۰ کشور برپا می‌شود.

نمایشگاه جیتکس ایمپکت بزرگترین رویداد فناوری اقلیمی منطقه، پلتفرمی مهم برای معرفی دستاوردهای کشور در بخش‌های انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، بازیافت، کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست است.

معرفی نمایشگاه فین‌تک سرج

فین‌تک سرج

فین‌تک سرج یکی از مهمترین رویدادهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌باشد که هم‌زمان با نمایشگاه جیتکس گلوبال دبی با مشارکت صاحب‌نظران جهانی و فعالان بخش خصوصی و دولتی فناوری‌های مالی، فناوری‌های پرداخت و فناوری‌های بیمه از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نمایشگاه فین‌تک به عنوان یکی از نمایشگاه‌های زیر مجموعه جیتکس گلوبال به صورت هم‌ زمان با نمایشگاه نورث‌استار در دبی هاربر، دومین محل برگزاری نمایشگاه‌های مرکز تجارت جهانی دبی با حضور بیش از ۱۰۰ غرفه‌گذار، ۹۰۰ سرمایه‌گذار، ۲۰۰ سخنران و ۵۸ هزار بازدیدکننده برپا می‌شود.

روز فناوری ایران

فناوری

در راستای تداوم اقدامات سال‌های گذشته و به‌منظور معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های پایدار کشور و انجام ملاقات‌های تجاری، هم‌اندیشی با بزرگان فناوری و شبکه‌سازی تجاری، نهمین همایش روز فناوری ایران در سومین روز برپایی جیتکس گلوبال در روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ در محل مرکز تجارت جهانی دبی در سالن ابوظبیB برپا خواهد شد.

چرا نمایشگاه جیتکس گلوبال برای ایران مهم است؟

علاوه بر مزیت‌های جیتکس گلوبال برای شرکت‌های فناوری اطلاعات و استارتاپ‌ها، جیتکس از مزایای ویژه‌‌ای برای ایرانیان برخوردار است:

فرصتی برای شرکت‌های ایرانی برای نمایش توانمندی‌های خود در بازار جهانی: ظرفیت‌های نمایشگاه جیتکس دبی می‌تواند به عنوان پل ارتباطی ایران و جهان برای نمایش محصولات و خدمات شرکت‌های ایرانی به خریداران و سرمایه‌گذاران بالقوه از سراسر جهان نقش ایفا کند.

منبعی برای کسب دانش و فناوری نوین: جیتکس می‌تواند به شرکت‌های ایرانی برای دسترسی به آخرین دستاوردهای تکنولوژی، دانش و فناوری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک کند.

پلتفرمی برای ایجاد مشارکت‌های استراتژیک: نمایشگاه جیتکس پلتفرمی‌ است که به شرکت‌های ایرانی برای ایجاد مشارکت‌های استراتژیک با شرکت‌های بین‌المللی کمک می‌کند.

در نتیجه، نمایشگاه جیتکس گلوبال، نورث استار و سایر نمایشگاه‌های تخصصی که به صورت هم ‌زمان با جیتکس برگزار می‌شود، رویدادی مهمی برای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان است و فرصت‌های زیادی را برای شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و افراد در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

همچنین برای فعالان فاوای ایران، جیتکس فرصتی منحصر به فرد برای نمایش توانمندی‌های صادراتی به بازار جهانی، جذب سرمایه و ایجاد مشارکت‌های استراتژیک می‌باشد.

برنامه‌های جیتکس ۲۰۲۴ در خصوص امنیت سایبری

امنیت سایبری

به گزارش سیتنا، در نمایشگاه جیتکس گلوبال ۲۰۲۴ امنیت سایبری به یکی از موضوع‌های محوری بدل خواهد شد و رویدادهای متنوعی از برنامه‌های هک زنده با استفاده از هوش مصنوعی تا پنل‌های گفتگوی مدیران ارشد امنیت سایبری در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

در نمایشگاه جیتکس امسال چنکسی وانگ، از مدیران گروه سرمایه‌گذاری رین کپیتال آمریکا (Rain Capital)  و یکاترینا سربان، معاون حریم خصوصی و امنیت اطلاعات بوش آلمان (Bosch) به عنوان مهمانان ویژه حضور خواهند داشت.

چنکسی وانگ که از سوی مجله فورچون به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار سایبری جهان معرفی شده‌است در جیتکس امسال روی صحنه می‌رود تا در کنار سرمایه‌گذاران خطرپذیر در مورد «بالا رفتن تمایل کسب و کارها به سرمایه‌گذاری روزافزون در راهکارهای امنیت پیشرفته» و فعالیت‌های خرید و ادغام در حوزه امنیت سایبری سخنرانی خواهد کرد.

در پنل گفتگوی مهم دیگری که در جیتکس امسال برگزار می‌شود، یکاترینا سربان در گفتگو با مدیران ارشد امنیت سایبری در خصوص به کارگیری استراتژی‌های امنیت سایبری گفتگو خواهد کرد.

بخش های جیتکس گلوبال 2024

جیتکس 1

نمایشگاه جیتکس گلوبال به شش بخش اصلی تقسیم می شود که هر کدام طیف وسیعی از محصولات و خدمات را شامل می شود:

هوش مصنوعی: این بخش به نوآوری راه حل های هوش مصنوعی، از جمله یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی کامپیوتری و پردازش زبان طبیعی اختصاص دارد.

امنیت سایبری: با افزایش تهدیدات سایبری، این بخش بر راه حل های امنیتی برای محافظت از داده ها و شبکه ها تمرکز دارد.

ابر: این بخش به ارائه دهندگان خدمات ابری، راه حل های ابری و فناوری های مرتبط می پردازد.

استارتاپ ها: این بخش به استارتاپ های نوآور از سراسر جهان فرصتی برای به نمایش گذاشتن ایده ها و محصولات خود به سرمایه گذاران و مشتریان بالقوه می دهد.

اینترنت اشیاء: این بخش بر فناوری های IoT و راه حل هایی تمرکز دارد که دستگاه ها را به هم متصل می کنند و داده ها را جمع آوری و به اشتراک می گذارند.

فناوری های آینده: این بخش به نوآورترین فناوری هایی که پتانسیل تغییر شکل دنیای ما را دارند، می پردازد، مانند بلاک چین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده.

علاوه بر این بخش های اصلی، تعدادی غرفه منطقه ای و کشوری نیز وجود خواهد داشت که محصولات و خدمات شرکت های خاص کشورها را به نمایش می گذارند.

شرکت کنندگان نمایشگاه جیتکس دبی چه کسانی هستند؟

شرکت‌کنندگان نمایشگاه جیتکس دبی شامل گروه‌های مختلفی از متخصصان و علاقه‌مندان به فناوری هستند:

  • شرکت‌های بزرگ فناوری

  • استارتاپ‌ها و نوآوران

  • کارآفرینان و سرمایه‌گذاران

  • مقامات دولتی و مدیران شرکت‌ها

  • علاقمندان به حوزه فناوری و تکنولوژی‌های نوین

مکان نمایشگاه جیتکس دبی

نمایشگاه جیتکس دبی ۲۰۲۴ در مرکز Dubai World Trade Centre (مرکز تجارت جهانی دبی) برگزار می‌شود. این مکان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در دبی و خاورمیانه است و به دلیل دسترسی آسان و امکانات پیشرفته، به عنوان مکان برگزاری رویدادهای بین‌المللی شناخته می‌شود.

جیتکس دبی

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.