کدخبر :307951 پرینت
02 مهر 1403 - 10:34

ثبت تصویر ماهواره فوق سری آمریکا توسط یک منجم آماتور

فلیکس شوئفبنکر، منجمی از اتریش، اعلام کرد که تصویری از یک ماهواره فوق سری آمریکا به ثبت رسانده که مربوط به گروهی از ماهواره‌های جاسوسی است که توسط یکی از نهادهای وزارت دفاع آمریکا برای تعقیب جنایتکاران بزرگ به کار گرفته شده‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یک منجم آماتور ادعا می‌کند که برای اولین بار موفق به ثبت تصویری از یک ماهواره فوق سری آمریکا شده است.

فلیکس شوئفبنکر، منجمی از اتریش، اعلام کرد که این تصویر مربوط به گروهی از ماهواره‌های جاسوسی است که توسط یکی از نهادهای وزارت دفاع آمریکا برای تعقیب قاچاقچیان مواد مخدر و جنایتکاران بزرگ به کار گرفته شده‌اند.

این ماهواره‌ها که به نام **FIA-Radars** یا "توپاز" شناخته می‌شوند، توسط شرکت بوئینگ ساخته شده‌اند و توانایی تصویربرداری با وضوح بالا از اهداف زمینی را در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز دارند. این سیستم پیشرفته می‌تواند از طریق امواج راداری، تصاویر دقیقی از سطح زمین و حتی از پشت ابرها، شاخ و برگ درختان و خاک‌های سطحی دریافت کند.

شوئفبنکر با استفاده از یک تلسکوپ خاص که برای رصد و عکاسی از ماهواره‌ها طراحی شده، موفق به شناسایی و ثبت این تصاویر شده است. او در این باره گفت که با این تلسکوپ، چیزهایی را دیده که یا قبلاً ناشناخته بوده یا فقط حدس و گمان‌هایی درباره آن‌ها وجود داشته است.

این منجم آماتور، ماهواره‌های توپاز را با آنتن‌هایی به قطر تقریبی ۱۲ متر و دو پنل خورشیدی با طول بال‌هایی حدود ۱۰ متر شناسایی کرده است. او همچنین اعلام کرد که یک شیء درخشان بین پنل‌های خورشیدی مشاهده کرده که احتمالاً آنتن ارتباطی بوده است.

ماهواره‌های توپاز از سال ۲۰۱۰ تاکنون به صورت محرمانه توسط آمریکا به فضا پرتاب شده‌اند و آخرین آن‌ها در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است. این ماهواره‌ها اطلاعات را از طریق ارسال پالس‌های مایکروویو به سطح زمین و اندازه‌گیری سیگنال‌های منعکس شده دریافت می‌کنند.

علاوه بر ماهواره‌های توپاز، شوئفبنکر موفق به رصد ماهواره‌های دیگری مانند **KH-11** نیز شده است. ماهواره‌های KH-11، که اولین بار در سال ۱۹۷۶ پرتاب شدند، قابلیت جمع‌آوری اطلاعات به صورت آنی را دارند.

شوئفبنکر همچنین به مشاهده ماهواره‌ای ناشناس اشاره کرده که ممکن است **USA 290** باشد. این ماهواره، که جزئیات آن همچنان محرمانه است، احتمالاً در حال جمع‌آوری اطلاعات به صورت بلادرنگ است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.