کدخبر :307878 پرینت
31 شهریور 1403 - 16:10

تقویت فناوری آب و هوا از طریق هوش مصنوعی

شرکت G42 که در زمینه هوش مصنوعی و محاسبات ابری تخصص دارد، از همکاری خود با شرکت آمریکایی Nvidia با هدف ارتقای فناوری آب و هوا خبر داد. این کار با تمرکز بر توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی با هدف بهبود قابل توجه پیش‌بینی‌های آب و هوا در سطح جهان انجام می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این همکاری مبتنی بر NVIDIA Earth-2 است، یک پلتفرم باز که دسترسی به پیش‌بینی‌های آب و هوا را با استفاده از شبیه‌سازی‌های بهبود یافته با وضوح بالا، توسط هوش مصنوعی تسریع می‌کند.

جزئیات مرحله اول

دو شرکت G42 و NVIDIA در مرحله اول همکاری خود، بر روی توسعه یک مدل پیش‌بینی آب و هوا با دقت یک کیلومتر مربع تمرکز کرده‌اند، تا دقت نظارت بر پیش‌بینی‌های هواشناسی را افزایش دهند. آزمایشگاه آب و هوا در ابوظبی امارات، مرکزی برای تحقیق و توسعه خواهد بود، که تعهد هر دو شرکت را به پایداری زیست‌محیطی تقویت می‌کند.

این مرکز تلاش‌ها را برای توسعه راه‌حل‌های سفارشی آب و هوا، که از بیش از ۱۰۰ پتابایت داده‌های زمین‌شناسی بهره می‌برد، افزایش می‌دهد.

پینگ شیائو، مدیر عامل گروه G42، گفت که ابتکار با NVIDIA نشان‌دهنده تعهد به استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی به روش‌های نوآورانه و عملی برای غلبه بر مهمترین چالش‌ها در دنیای امروز ما، به عنوان ایجاد آب و هوای فنی «Earth-2» است. آزمایشگاه در ابوظبی به ما این امکان را می‌دهد که از توانایی‌ها و تخصص هر دو طرف در تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور دستیابی به آینده‌ای پایدار برای همه بهره‌مند شویم.

این همکاری همچنین بر ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای ادغام قابلیت‌های پیش‌بینی آب‌وهوای بهبودیافته با داده‌های جامع پشتیبانی‌شده توسط معیارها و تجسم‌ها، تمرکز دارد که از سازمان‌ها در سراسر جهان در دستیابی به اهداف پایداری خود از طریق استراتژی‌های زیست‌محیطی با اطلاعات و داده‌های دقیق حمایت می‌کند.

گام مهم

جنسن هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل NVIDIA، گفت که همکاری با G42 گام مهمی در جهت استفاده از هوش مصنوعی برای درک و پیش‌بینی پدیده‌های اقلیمی با دقت بی‌سابقه است.

وی افزود که آزمایشگاه آب و هوای فنی Earth-2 موتوری برای راه‌حل‌های زیست‌محیطی با استفاده از آخرین فناوری‌های پیشرفته رایانه‌ای خواهد بود تا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن بهره‌مند شوند.

با ترکیب تخصص G42 در هوش مصنوعی و توان محاسباتی NVIDIA، این همکاری به یک انقلاب اساسی در راه‌حل‌های آب و هوایی کمک می‌کند، ترکیبی از دقت علمی با کاربرد عملی در زندگی واقعی، ایجاد تغییر اخلاقی در صنایع و اکوسیستم‌ها.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.