کدخبر :307831 پرینت
30 شهریور 1403 - 10:28

چالش ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در یمن

به دنبال تحت پوشش قرار گرفتن خاک یمن توسط ماهواره‌های استارلینک، شرکت مخابرات مستقر در عدن اعلام کرد که با مجوز رسمی، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در حریم این کشور فعال می‌کند؛ اگرچه دولت انصارالله یمن، صدور مجوز استارلینک در این کشور را نقض آشکار حاکمیت یمن دانسته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌اکس با انتشار پستی در حساب رسمی خود در «ایکس» از راه‌اندازی رسمی سرویس استارلینک در خاک یمن خبر داد.

استارلینک یمن

شرکت مخابرات مستقر در عدن هم با انتشار پستی کوتاه در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشت: «سرویس استارلینک رسماً در قلمرو جمهوری یمن فعال شد. آینده اینترنت در یمن در دستان شماست. برای یک تجربه اینترنتی بی‌نظیر آماده شوید.»

در این بیانیه آمده است: «این سرویس اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد را به مناطق و شهرهای دورافتاده ارائه می‌دهیم تا به افزایش توسعه اقتصادی و اجتماعی کمک کند.»

حدود یک هفته پیش، شرکت مخابرات در عدن اعلام کرد که به زودی قیمت دستگاه‌ها و بسته‌های سرویس «استارلینک» را در استان‌های مختلف اعلام خواهد کرد.

بر اساس این مجوز، شرکت عمومی مخابرات در عدن، نماینده رسمی ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در یمن خواهد بود.

در همین حال دولت رسمی انصارالله یمن در بیانیه‌ای گفت که صدور مجوز استارلینک برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای «نقض آشکار حاکمیت یمن و تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی آن و آسیب رساندن به بافت اجتماعی» است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.