کدخبر :307740 پرینت
28 شهریور 1403 - 12:55

ضرورت برخورداری از یک استراتژی در حوزه امنیت مالی و اقتصادی برای هر مجموعه‌

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: داشتن یک استراتژی در حوزه امنیت مالی و اقتصادی برای هر مجموعه‌ ضروری است و استراتژی امنیت ملی بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، به امنیت اقتصادی آنها گره خورده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا ماهیار در مراسم اختتامیه رویداد امنیت سایبری CASH24 که با همکاری شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) و آکادمی ملی انفورماتیک (آکادینو) برگزار شد، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی آن هم برای اولین بار، جسارت و شهامت بالایی را می‌طلبد و چالش‌های خاص خود را به همراه دارد.

وی، وسعت شبکه پرداخت شاپرک را یادآور شد و اظهار داشت: به دلیل تلاش‌های کارشناسان و متخصصان صنعت پرداخت است که روزانه صدها میلیون تراکنش در شبکه بانکی کشور انجام می‌شود و شبکه پایدار است.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک به دو مقوله امنیت و اقتصاد اشاره کرد و گفت: امروزه امنیت و اقتصاد به تنهایی مشکلات کشور را حل نمی‌کنند بلکه امنیت اقتصادی گره‌گشای مشکلات است.

علیرضا ماهیار

دکتر ماهیار با بیان اینکه برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی، نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی چند صد همت هستیم، افزود: بدون داشتن امنیت مالی و سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه و دستیابی به توسعه و رشد اقتصادی پایدار ممکن نیست.

وی تصریح کرد که داشتن یک استراتژی در حوزه امنیت مالی و اقتصادی برای هر مجموعه‌ ضروری است.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تاکید کرد: استراتژی امنیت ملی بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، به امنیت اقتصادی آنها گره خورده است.

دکتر ماهیار خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر شاهد چندین مشکل در حوزه امنیت بودیم که لازم است تلاش کنیم در سال‌های پیش‌رو چنین رخدادهایی تکرار نشوند.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: در کنار استراتژی، باید نیروی انسانی متخصص و متعهد را به کار بگیریم که خوشبختانه در این زمینه شاهد حضور فارغ‌التحصیلان بسیاری در کشور هستیم.

وی ادامه داد: برای جذب فارغ‌التحصیلان و کارشناسان دانشگاهی در شرکت‌های حاکمیتی، پلتفرم‌هایی از جنس آکادینو و رویدادهایی مانند CASH24 بسیار کمک‌کننده خواهند بود.

یادآور می شود، رویداد CASH24 که در دو بخش مسابقه و همایش و با محوریت چالش‌های امنیت سایبری به ویژه در بخش پرداخت و نظام بانکی تدارک دیده شده بود، با مشارکت شرکت شاپرک و آکادینو برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.