کدخبر :307490 پرینت
24 شهریور 1403 - 09:40

حکمرانی در فضای مجازی باید اولویت مجلس و دولت باشد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اکنون وقت آن رسیده که همه دستگاه‌ های حاکمیتی نسبت به توصیه‌ های مقام معظم رهبری درباره ضرورت حکمرانی در فضای مجازی هوشیارانه عمل کنند و انتظار می‌ رود مجلس و دولت با رصد دقیق موضوعات، درباره فضای مجازی و آسیب‌ هایی که در آن وجود دارد، به صورت جدی ورود کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، احمد راستینه با بیان اینکه فضای مجازی نیازمند حکمرانی دقیق است و این فضا با توجه به تاثیر و نقشی که در جامعه دارد، نمی‌تواند رها و بدون ضابطه‌ باشد، گفت: این حق و وظیفه حاکمیت است که در فضای مجازی حکمرانی کند و اگر حکومت، حکمرانی در فضای مجازی را رها کند، قطعا دشمن در این فضا حکمرانی خواهد کرد و تردیدی در این مهم نیست.

وی افزود: امروز دشمن تلاش دارد از طریق فضای مجازی توطئه‌‌های خود علیه کشور را عملی کنند و ما نباید اجازه دهیم این فضا مورد سواستفاده دشمن قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در موضوع حکمرانی در فضای مجازی باید در نظر داشت که بسیاری از کشورهای دنیا نسبت به موضوع حکمرانی در فضای مجازی اهتمام داشته و نسبت به این موضوع قانون‌‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: در برخی کشورها، موضوع فضای مجازی به عنوان یک اولویت موثر در جامعه مورد توجه قرار گرفته است؛ مثلا در حوزه محتواهای غیراخلاقی، جرم انگاری صورت گرفته است و در خیلی از کشورها وقتی فردی از فضای مجازی برای انتشار محتواهای غیراخلاقی استفاده کند، قطعاَ مورد مجازات قرار می‌گیرد چرا که قانون‌‌گذار، درباره این موضوع جرم‌انگاری کرده است.

راستنیه با بیان اینکه، اکنون وقت آن رسیده است که همه دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به هشدارها و توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره ضرورت حکمرانی در فضای مجازی هوشیارانه عمل کنند، انتظار می‌رود مجلس و دولت با رصد دقیق موضوعات، درباره فضای مجازی و آسیب‌های که در آن وجود دارد، به صورت جدی ورود کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتشار برخی اکاذیب در بستر فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: باید درباره انتشار مطالبی که تشویش اذهان می‌شود و آرامش مردم را هدف قرار می‌دهد، حساسیت لاز را داشته باشیم. البته قانونی درباره برخورد با جرایم رایانه‌ای داریم که مشمول برخورد با بی‌اخلاقی‌های در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌شود، خوب است اما به نظر می‌رسد نیازمند بازنگری بیشتر در حوزه حکمرانی در فضای مجازی هستیم.

وی خواستار توجه مجلس و دولت به موضوع حکمرانی در فضای مجازی شد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر فضای مجازی مورد غفلت قرار بگیرد از فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اکنون ضرورت دارد که فضای مجازی را ضابطه‌‌‌‌مند کنیم تا کسانی که می‌خواهند فعالیت سالمی در فضای مجازی داشته باشند بتوانند فعالیت خود را ادامه بدهند و شرایط و بستر برای فعالیت مناسب هموار شود.

راستینه در پایان اظهار داشت: در موضوع فضای مجازی، باید همه دستگاه‌ها همراه و یکصدا باشند؛ دولت، مجلس و قوه‌ قضائیه باید همراه باشند و با درک اهمیت این موضوع، برای اعمال حکمرانی در فضای مجازی ورود کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.