کدخبر :307382 پرینت
21 شهریور 1403 - 11:48

دکمه کنترل دوربین؛ دکمه ای جادویی در آیفون ۱۶

اپل در سری آیفون های ۱۶ از دکمه کنترل دوربین استفاده کرده است که در سمت راست گوشی، زیر دکمه پاور قرار گرفته و قابلیت‌ های متنوعی را برای عکاسی و فیلمبرداری ارائه می‌ دهد.

متن خبر

به گزارس سرویس بین الملل سیتنا، شرکت اپل در جدیدترین نسل گوشی‌های هوشمند خود، آیفون ۱۶، از یک نوآوری جذاب رونمایی کرده است: دکمه کنترل دوربین.

این دکمه که در سمت راست گوشی، زیر دکمه پاور قرار گرفته، قابلیت‌های متنوعی را برای عکاسی و فیلمبرداری ارائه می‌دهد.

طبق اعلام اپل، این دکمه برای استفاده در حالت افقی و عمودی طراحی شده و از حسگرهای فشار و لمس برای پشتیبانی از حرکات مختلف بهره می‌برد. کاربران می‌توانند با استفاده از این دکمه، عملکردهای متنوعی را اجرا کنند:

- با یک ضربه، برنامه دوربین باز می‌شود یا عکس گرفته می‌شود.

- با نگه داشتن دکمه، فیلمبرداری آغاز می‌شود.

- فشار آرام دکمه، کنترل‌هایی مانند زوم را فعال می‌کند.

- دو ضربه سریع، منوی پیش‌نمایش دوربین را نمایش می‌دهد که امکان انتخاب تنظیمات مختلف مانند نوردهی یا عمق میدان را فراهم می‌کند.

- با لغزاندن انگشت روی دکمه، می‌توان بین گزینه‌های تنظیم جابجا شد یا پارامترهایی مانند زوم، نوردهی یا عمق میدان را تغییر داد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این دکمه، پشتیبانی نرم‌افزاری عمیق آن است. کاربران می‌توانند بدون نیاز به باز کردن دستی برنامه دوربین، بین عملکردهای کنترلی مختلف جابجا شوند. این قابلیت شامل تنظیم زوم، نوردهی و عمق میدان می‌شود.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث نیز می‌توانند از این ویژگی در برنامه‌های خود استفاده کنند. برای مثال، این قابلیت در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت نیز کار خواهد کرد.

اپل همچنین اعلام کرده که در آینده نزدیک، این دکمه با ویژگی جدید هوش بصری نیز سازگار خواهد شد. کاربران می‌توانند با باز کردن برنامه دوربین و نشانه گرفتن به سمت یک شیء، با نگه داشتن دکمه، اطلاعاتی درباره آن شیء دریافت کنند. برای مثال، نشانه رفتن به سمت یک رستوران، ساعات کاری و امتیازات آن را نمایش می‌دهد، یا نشانه رفتن به سمت یک گیاه، هویت آن را مشخص می‌کند.

این دکمه همچنین می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای ابزارهای شخص ثالث عمل کند. برای مثال، کاربران می‌توانند برای جستجوی یک کالا در گوگل یا استفاده از ChatGPT برای حل یک مشکل، از این دکمه استفاده کنند.

از نظر طراحی، دکمه کنترل دوربین دارای روکشی از کریستال یاقوت با لمس نرم است و توسط قابی از فولاد ضد زنگ احاطه شده است. این دکمه کمی در بدنه آیفون فرو رفته و دارای بازخورد لمسی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.