کدخبر :307043 پرینت
15 شهریور 1403 - 08:44

پرداخت خسارات 23 میلیارد تومانی تیپاکس به مشتریان طی یک سال اخیر

به دنبال انتشار گزارش سیتنا پیرامون افزایش گلایه مشتریان از خدمات پستی تیپاکس، سازمان تنظیم مقررات با ارسال جوابیه‌ای به سیتنا توضیح داد: طی یکسال گذشته با پیگیری های سازمان، شرکت مورد اشاره مبلغ 23 میلیارد تومان خسارت به مشتریان خود در قبال تعهدات مرتبط با تاخیر یا آسیب دیدگی مرسولات پرداخت کرده است که این رقم با توجه به حجم مرسولات 25 میلیونی بسته پستی این شرکت مبلغ قابل توجهی محسوب می شود و نشان از جدیت رگولاتوری در نظارت بر کاروران پستی از جمله تیپاکس دارد.

متن خبر

به دنبال انتشار گزارش سیتنا با عنوان «افزایش گلایه مشتریان از خدمات پستی تیپاکس در سایه سکوت وزارت ارتباطات!» روابط عمومی شرکت تیپاکس جوابیه‌ای مبنی بر اینکه «هدفی جز حفظ تجربه خوشایند مشتریان نداریم» برای سیتنا ارسال کرد.

در همین راستا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در جوابیه ای برای سیتنا، آورده است:

ضمن عرض خدا قوت، پیرو انتشار گزارشی تحت عنوان «افزایش گلایه مشتریان از خدمات پستی تیپاکس در سایه سکوت وزارت ارتباطات» به تاریخ
1403/06/5 در آن رسانه و ذکر برخی نکات نادرست در گزارش مورد اشاره، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبادرت به صدور جوابیه ذیل کرده است. لذا انتظار می رود وفق ماده 23 از قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران، در اولین فرصت مقتضی بعد از دریافت جوابیه (در همان صفحه از پایگاه و شبکه های اجتماعی خود) اقدام به انتشار عینی مطلب جوابیه حاضر نمایید.

نکته نخست اینکه طی یکسال گذشته با پیگیری های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرکت مورد اشاره مبلغ 23 میلیارد تومان خسارت به مشتریان خود در قبال تعهدات مرتبط با تأخیر یا آسیب دیدگی مرسولات پرداخت کرده است که این رقم با توجه به حجم مرسولات 25 میلیونی بسته پستی این شرکت مبلغ قابل توجهی محسوب می شود و نشان از جدیت رگولاتوری در نظارت بر کاروران پستی از جمله تیپاکس دارد.

این در حالی است که در صنعت حمل و نقل به خصوص در زیرشاخه پست به جهت فرایندهای عملیات پستی که گاها مرسولات از زمان قبول تا توزیع چندین بار در نقاط مبادله تخلیه و بارگیری می شوند امکان ورود خسارت به مرسولات به جهت عدم رعایت استانداردهای لفاف بندی توسط مشتریان یا شرکت های تجارت الکترونیک در مواردی دور از ذهن نیست.

همچنین در صورت وقوع هر نوع قصور یا تخلف توسط دارندگان پروانه از این سازمان مراتب به همراه مستندات جهت رسیدگی به کمیته رسیدگی به تخلفات رگولاتوری منعکس می شود و بعد از بررسی کارشناسی لازم در صورت احراز وقوع قصور یا تخلف برابر ضوابط و مقررات با شرکت معرفی شده به کمیته تخلفات برخورد صورت می گیرد.

پیرامون توزیع مرسولات در مناطق فاقد نمایندگی نیز ذکر این نکته لازم است که با پیگیری های صورت پذیرفته توسط این سازمان بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه آژانس به نمایندگی ها پرداخت شده است تا مرسولات در نشانی گیرنده توزیع شود.

موارد اشاره شده در بالا جملگی حاکی از نظارت مستمر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر عملکرد همه اپراتورهای پستی از جمله شرکت فاخر ایرانیان است.

درباره عملکرد تیپاکس (شرکت فاخر ایرانیان) در خاتمه خاطرنشان می گردد که بر اساس اطلاعات موجود 93/55 درصد مرسولات به صورت موفق توزیع شده است و حدود 6/5 درصد مرسولات نیز به دلایل مختلف از جمله عدم حضور مشتری، عدم دریافت مشتریان، تغییر نشانی و نقص آدرس به مبادی عودت داده شده اند، همچنین وفق داده های سامانه 195 در پنج ماهه اول سال جاری 540 فقره شکایت برای شرکت فوق ثبت گردیده است که تاکنون بیش از 98 درصد شکایات دریافتی رسیدگی و پرونده مختومه شده است، 2 درصد باقی مانده هم مربوط به شکایات جدید هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.