کدخبر :307036 پرینت
15 شهریور 1403 - 08:20

ادعای هک ماه گذشته ۲۰ بانک و موسسه مالی در ایران

نشریه پولیتیکو گزارش داد که ماه گذشته،‌ ۲۰ بانک و موسسه مالی در ایران توسط گروه هکری آی‌آرلیکس (IRleaks) هک شده‌اند و اطلاعات آنها و مشتریان آنها به دست هکرها افتاده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به گفته منابع پولیتیکو،‌ هکرهای آی‌آرلیکس (IRleaks) از طریق شرکت توسن وارد سرورهای بانک‌ها شدند و توانستند به داده‌ها و سایر خدمات دیجیتالی که این بانک‌ها ارایه می‌کنند دست پیدا کنند.

به نوشته پولیتیکو،‌ به‌نظر می‌رسد هکرها با استفاده از شرکت توسن به عنوان اسب تروا، داده‌های بانک‌های خصوصی و بانک مرکزی ایران را به سرقت برده‌اند.

در جریان این حمله سایبری گسترده،‌ از ۲۹ موسسه اعتباری فعال ایران، ۲۰ موسسه مورد حمله قرار گرفتند. از جمله بانک‌های آسیب دیده می‌توان به بانک صنعت و معدن، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک ایران، بانک ایران زمین، بانک سرمایه، بانک دو ملیتی ایران ونزوئلا، بانک دی، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین و سامان که شعبه‌هایی نیز در ایتالیا و آلمان دارد، اشاره کرد.

به گفته یکی از منابع پولیتیکو، در نهایت شرکت توسن مجبور به پرداخت باجی سه میلیون دلاری به گروه هکری آی‌آرلیکس (IRleaks) شده است.

به نوشته پولیتیکو، هکرها در ابتدا تهدید کرده بودند که داده‌های جمع‌آوری شده را در دارک وب می فروشند، مگر آنکه ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال دریافت کنند، اما آنها بعدا به مبلغ کمتری رضایت دادند.

افراد آشنا با هک نظام بانکی ایران به پولیتیکو گفتند که آی‌آرلیکس ( IRleaks) به هکرهایی وابسته است که عمدتا با انگیزه‌های مالی دست به هک می‌زنند.

هک بانک های ایرانی

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.