کدخبر :306611 پرینت
06 شهریور 1403 - 09:07

پنج دلیل اصلی بازداشت پاول دورف مالک تلگرام از نگاه اسپوتنیک

خبرگزاری روسی اسپوتنیک دلایل اصلی بازداشت پاول دورف مالک تلگرام در فرانسه را بر محورهای سانسور و سرکوب آزادی بیان، رقابت تلگرام با واتساپ، منحرف کردن افکار عمومی، روسیه هراسی و باج گیری متمرکز دانسته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از اسپوتنیک، پاول دورف، بنیانگذار پیام رسان تلگرام، در فرانسه دستگیر شد. چرا پاول دورف دستگیر شده است؟

سانسور و سرکوب آزادی بیان

لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا، به اسپوتنیک گفت: دولت آمریکا می‌خواست کد تلگرام را برای ردیابی فعالیت‌های آنلاین و سانسور آزادی بیان در دست بگیرد.

رابرت اف کندی جونیور دستگیری دوروف را حمله ای به آزادی بیان پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا خواند.

 کیم داتکام، فعال و تاجر آلمانی، هشدار داد که سرکوب آزادی بیان تشدید می شود.

رقابت تلگرام با واتساپ

والنتین ماکاروف، رئیس انجمن روس سافت به اسپوتنیک گفت: واتساپ و تلگرام در رقابت هستند. تلگرام اخیراً واتساپ را شکست داده است. بنابراین، این یک واکنش عادی از سوی مالکان آمریکایی [واتس اپ] برای حذف یک رقیب با استفاده از انگیزه سیاسی، تنها از طریق فرانسه است.

منحرف کردن افکار عمومی

کندیس اونز، مجری محافظه‌کار سیاه پوست در توییتی نوشت: دورف دستگیر شده است زیرا غرب در حال از دست دادن کنترل خود بر توانایی خود برای توجیه جنگ در سرزمینی دور است.

روسیه هراسی

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه: دوروف روس است، همه دشمنان مشترک ما غیرقابل پیش بینی و خطرناک هستند.

باج گیری

لوسی کومیسار، روزنامه‌نگار تحقیقی، به اسپوتنیک گفت: هدف واقعی از دستگیری دورف باج‌گیری از او برای دراختیار قرار دادن امنیت تلگرام در ازای آزادی او است. او افزود، این بخشی از تلاشی برای تشدید کنترل پلتفرم‌های اینترنت است که اجازه می‌دهد دیدگاه‌های غرب را به چالش بکشند.

ماریو نوفل، اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی مدعی شد که آمریکا می‌خواهد تلگرام را بهتر کنترل کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.