کدخبر :306296 پرینت
30 مرداد 1403 - 11:54

حل مشکل صنف خدمات تلفن همراه با یکپارچگی اتحادیه‌های مربوطه

مشکل عمده صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبیِ تهران، به خدمات تلفن همراه مربوط می شود؛ مشکلی که به دوگانگی اتحادیه ها ارتباط پیدا کرده و به گفته رئیس اتحادیه این صنف، تنها از مسیر یکپارچگی آن‌ها حل می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در حال حاضر بزرگترین مشکل صنف خدمات تلفن همراه که اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران، مسئولیت آن را بر عهده دارد، به دوگانگی اتحادیه ها ارتباط پیدا می کند. به گفته حسین سادات حسینی، رئیس این اتحادیه، صنف فروش از صنف خدمات جدا شده و به علت تداخل صنفی که اتحادیه آن ها با اتحادیه صوت و تصویر دارد، واحدهای صنفی درگیر مالیات هایی با ضرایب بالا شده اند.

آنچه سادات حسینی موضوع بحث و مداقه قرار می دهد، به این معناست که ارائه دهنده خدمات، بی شک در واحد صنفی خود کار فروش هم انجام می دهد و زمانی که جواز فعالیت خود را از اتحادیه گرفته مالیات او باید با ضریب ۲۸ درصد محاسبه شود و طبعا فروش او هم با همین ضریب محاسبه می شود.

وی می گوید که «این روال سبب شده صنف ما با مشکل مواجه شود؛ مشکلی که راه حل آن را تنها می توان از مسیر یکپارچگی اتحادیه ها جستجو کرد تا بتوانیم صنفی آرام و مطلوب داشته باشیم.»

رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبیِ تهران در خصوص قیمت ها هم توضیح می دهد که در بازه زمانی حدود یک هفته و ۱۰ روز اخیر، قیمت ها کاهشی بوده اند و تقریبا به یک ثبات نسبی رسیده همچنین خروجی بازار تا حدی کم شده و بازار تقریبا بازار آرامی است.

حسین سادات حسینی

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.