کدخبر :305943 پرینت
23 مرداد 1403 - 13:36

حمایت تشکل‌های بخش خصوصی استان خراسان‌رضوی از گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات

همزمان با ارائه فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس، تشکل‌های بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات در خراسان‌رضوی، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مجمع نمایندگان استان، دکتر سیدستار هاشمی را گزینه‌ای مناسب برای تصدی وزارت ارتباطات ارزیابی کردند و خواستار اعتماد حداکثری نمایندگان خانه ملت به وی شدند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان، اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی‌ومهندسی و بسیاری دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات شرق کشور، امضاء‌کننده این بیانیه هستند و دکتر ستار هاشمی را دارای معیارهای لازم برای تحقق مطالبات بخش خصوصی صنعت فاوا و پیشبرد اهداف و برنامه‌های کلان کشور، از جمله رشد اقتصاد دیجیتال، دانسته‌اند.

 متن این بیانیه که رونوشت آن برای رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی استان و رئیس اتاق اصناف مرکز استان نیز ارسال شده به شرح زیر است:

اعضای محترم مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی

با سلام و احترام

مایه امیدواری است که ایران عزیزمان؛ قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته، مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال را در پیش گرفته و تمامی ارکان حاکمیت و دولت، صنعت فناوری اطلاعات را به عنوان صنعت پیشران در این حوزه می‌دانند. این مهم، که با آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب و تلاش و حمایت عزیزانی همچون شما به عنوان نمایندگان مردم محقق شده، اکنون نیازمند راهبری و مدیریتی است که باید در دولت چهاردهم با جدیت بیشتری دنبال شود تا بتوانیم شاهد افزایش اقتدار ایران اسلامی در عصر دیجیتال و دوران فناوری‌های نوظهور باشیم. 

پر واضح است که در مسیر حرکت به سوی این هدف، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشی کلیدی بر عهده دارد و تفویض مسئولیت راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به وزیر ارتباطات نیز، این مهم را تصدیق می‌نماید. بنابراین بسیار مهم است که در دولت چهاردهم، چه کسی سکان این وزارتخانه را در دست بگیرد و بتواند در سال‌های پیش رو، که هر روز آن با یک تحول تازه در عصر دیجیتال همراه است، نقشی اثرگذار ایفا نماید.

برای امضاء‌کنندگان این نامه، به عنوان بازیگران اصلی صنعت فاوا در استان، جای بسی امیدواری است که رئیس‌جمهور عزیز کشورمان، در کابینه پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی، دکتر «سید ستار هاشمی» را به عنوان گزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کرده‌اند؛ چراکه این انتخاب، منطبق با معیارهایی است که بخش خصوصی صنعت فاوا مد نظر دارد و امید می‌رود با حضور ایشان در این وزارتخانه کلیدی، شاهد هم‌افزایی بیش از پیش ارکان مختلف کشور باشیم و به تبع آن، پیشبرد برنامه‌های کلان این حوزه نیز، تسهیل و تسریع شود.

در این راستا، ما فعالان بخش خصوصی، از شما بزرگواران، که نمایندگی مردم استان در خانه ملت را بر عهده دارید، درخواست داریم؛ ضمن حمایت قاطع از دکتر سیدستار هاشمی و همراه ساختن نمایندگان دیگر استان‌ها، بستر لازم برای شکل‌گیری یک هم‌افزایی ملی بین دولت، مجلس و بخش خصوصی در جهت رشد اقتصاد دیجیتال را فراهم نمایید و زمینه‌ساز تقویت امید در بخش خصوصی این صنعت شوید.

نامه

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.