به گزارش سیتنا، سه بانک مهم هلندی به تدریج در حال استفاده از هوش مصنوعی میباشند. ING در حال استفاده آزمایشی از هوش مصنوعی برای چتباتها، تحقیقات مشتری و تراکنش، مشاوره، توسعه نرمافزار و وام است.
ABN Amro در بخش پشتیبانی مشتری، اتوماسیون فرآیندهای اداری، تولید متن و توسعه محصول با هوش مصنوعی تمرکز دارد. فولکس بانک از هوش مصنوعی برای پشتیبانی مشتری و تشخیص زودهنگام مشکلات پرداخت استفاده میکند.
بانکها به دلیل حفظ حریم خصوصی، مسائل اخلاقی و مقرراتی، در مورد اجرای هوش مصنوعی محتاط هستند. ABN Amro ابزاری شبیه به ChatGPT خود را برای استفاده داخلی توسط هزاران کارمند توسعه داده است.
کارشناسان بر اهمیت مدلهای هوش مصنوعی شفاف و قابل توضیح در پیشبینی مقررات آینده تأکید میکنند. هوش مصنوعی به عنوان فرصتی برای پر کردن شکاف بین فناوریهای قدیمی و جدید در نظر گرفته میشود، اما بانکها میدانند که باید با هوش مصنوعی نوآوری کنند تا در برابر غولهای فناوری مانند گوگل و مایکروسافت رقابت کنند.
انتهای پیام