کدخبر :305656 پرینت
18 مرداد 1403 - 11:49

برگزاری ۹۲ درصد دادرسی‌ها به صورت الکترونیک

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران گفت: یکی از موضوعاتی که همواره برای ما به عنوان چالش مطرح بوده، موضوع اعزام زندانیان به دادگاه است که با پیگیری هایی که صورت گرفت، در حال حاضر ۹۲ درصد دادرسی‌های ما در زندان‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که آمار بسیار خوبی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی صالحی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه بحث اجرای سند تحول بنا بر تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه در دستور کار دادستانی تهران قرار دارد و سعی کردیم برنامه‌ها و اقدامات خود را حول محور این سند پیش ببریم، عنوان کرد: به همین منظور در سال ۱۴۰۲ برای هر شعبه یک برنامه عملیاتی برای پیشبرد امور در دادستانی تنظیم و به تمام شعب، مجتمع‌ها و معاونت‌های دادستانی ابلاغ شد که نتایج خوبی را نیز در پی داشته است. در سال ۱۴۰۳ نیز این برنامه در دادستانی دنبال می‌شود. به منظور تکریم همکاران، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۰۰ نفر از همکاران که اقدامات شایسته را در دادسرای تهران انجام داده بودند مورد تشویق و تکریم قرار دادیم. همچنین به منظور صیانت از همکاران، کارگروه صیانتی تشکیل شد.

صالحی بیان کرد: در زمینه اتفان آرا نیز نظارت‌های لازم انجام می‌شود و موضوع اتقان آرا در دستور کار دادسرای تهران قرار دارد. آرای برتر قضات نیز در هر ماه، فصل و سال انتخاب و صادرکنندگان آن آرا تشویق می‌شوند.

صالحی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همواره برای ما به عنوان چالش مطرح بوده، موضوع اعزام زندانیان به دادگاه است که بعضاً موجب اطاله دادرسی می‌شد و مشکلات امنیتی را نیز در پی داشت. با پیگیری هایی که صورت گرفت در حال حاضر ۹۲ درصد دادرسی‌های ما در زندان‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که آمار بسیار خوبی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.