کدخبر :305481 پرینت
16 مرداد 1403 - 13:50

رگولاتوری در اقتصاد دیجیتال؛ مهمترین درخواست فعالان فاوا از وزیر آتی ارتباطات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: رگولاتوری در اقتصاد دیجیتال شاید مهمترین درخواست فعالان این عرصه از وزارت ارتباطات است و برای تحقق این اهداف وزیر آینده باید شجاع باشد و اشراف کاملی برتمامی مسائل این حوزه داشته باشد و باید یک تیم قوی، سالم و مقتدر در یک بستر کاملا شفاف، با وزیر ارتباطات همراه شوند.

متن خبر

حسین ساجدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ویژگی های وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: در حوزه ارتباطات باید به برقراری عدالت ارتباطی و ادامه مسیر جاری برای تحقق پوشش 99 درصدی اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار توجه شود.

وی، ادامه داد: تجهیز شهرهای کشور به نسل‌های بالاتر موبایل و دیده شدن این مبحث در پروانه اپراتورها درخصوص پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها و تحقق دسترسی 80 درصدی خانوارهای شهری به این زیرساخت ارزشمند باید در دستورکار قرار گیرد.

ساجدی‌فر، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز، اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی شناخته می‌شود، با پیشرفت فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، شیوه‌های کسب‌وکار و تعاملات اجتماعی به شدت تغییر کرده است؛ اقتصاد دیجیتال نه تنها فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان ابزاری مؤثر برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار عمل کند، عمیقا بنده معتقدم که تنها راه رسیدن به توسعه پایدار حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال است و این مزیت کشور ماست و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات راهبر این مسله مهم در کشور است و باید ویژه به این مسله توجه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، تاکید کرد: رگولاتوری در اقتصاد دیجیتال شاید مهمترین درخواست فعالین این عرصه از وزارت ارتباطات است. برای تحقق این اهداف وزیر آینده باید شجاع باشد و اشراف کاملی بر این حوزه ها داشته باشد و یک تیم قوی، سالم و مقتدر در یک بستر کاملا شفاف باید همراهی لازم با وزیر آینده را داشته باشند.

وی، افزود: امروز وزارت ارتباطات با ارتقا جایگاهش در بین وزارتخانه های کشور باید بتواند احکام برنامه هفتم رو به خوبی پیاده سازی کند، در سطح ملی ارتقا سازمان فضایی و تبدیل این سازمان به معاونت ریاست جمهوری و در سطح استانی ارتقاء جایگاه ادارات کل و تبدیل این ادارات به سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات از خواسته های ما از وزیر ارتباطات آینده است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.