کدخبر :305433 پرینت
14 مرداد 1403 - 15:11

بهبود ثبات و امنیت فضای کسب‌وکار از طریق سامانه 2430

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 2430 که نام آن از مواد 24 و 30 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار الهام گرفته شده است، اعلام کرد که فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق این سامانه و همچنین بات 2430 در پیام‌رسان بله، تغییرات ناگهانی مقررات از سوی دستگاه‌های دولتی را اطلاع دهند و به بهبود ثبات و امنیت فضای کسب‌وکار کمک کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سید امیر سیاح در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران، تغییر ناگهانی مقررات را به عنوان یکی از مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برشمرد و گفت: این قبیل اقدامات غافلگیر‌کننده در قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار منع شده است اما تا پیش از تصویب آیین‌نامه‌های مواد 24 و 30 این قانون به اجرا درنمی‌آمد.

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: خوشبختانه با تصویب آیین‌نامه‌های این دو ماده قانونی به سمت اجرای آن پیش خواهیم رفت و این بدان معناست که دست ادارات دولتی  برای آنکه فعالان بخش خصوصی را غافلگیر کنند، بسته خواهد شد.

او افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق سامانه 2430 و همچنین بات 2430 در پیام‌رسان بله، تغییرات ناگهانی مقررات از سوی دستگاه‌های دولتی را اطلاع دهند و به این وسیله به برقراری آرامش و امنیت در فضای کسب‌وکار کمک کنند. این سامانه به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته اطلاعات وارد شده را ظرف چند ساعت بررسی کرده و ضرورت اصلاح مقرره را به اطلاع دستگاه مربوطه می‌رساند. چنانچه این دستگاه به این درخواست پاسخ مثبت ندهد این موضوع از طریق معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و در ادامه از طریق دستگاه‌های نظارتی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سیاح خطاب به فعالان اقتصادی گفت: از بخش خصوصی درخواست می‌کنیم که کمک کند تا هیچ مسئولی جرات نکند دست به تغییر غافلگیرکننده رویه‌ها و مقررات بزند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.