در صورت قطع ارتباط فیبرنوری با چه شمارهای تماس بگیریم؟
شماره اعلام خرابی سرویس فیبرنوری بسته به اینکه مشترک از کدام اپراتور سرویس را دریافت کرده، متفاوت است؛ به گونه ای که مشترکان ایرانسل با 789 از خطوط ایرانسل و 09377890000 از سایر خطوط، آسیاتک با سرشماره 90000000، پیشگامان با سرشماره 1577، شاتل با سرشماره 91000000، صبانت با سرشماره 1524، فناپ با سرشماره 1567، مبین نت با سرشماره 1575، شرکت مخابرات با سرشماره 2020 و های وب با سرشماره 1565، میتوانند خرابی خود را اعلام کنند و در صورت عدم رفع مشکل در بازه زمانی مشخص، مشترک میتواند شکایت خود را در سامانه 195 ثبت کند.
به گزارش خبرنگار سیتنا، علت قطع ارتباط فیبرنوری میتواند به دلایل مختلفی برگردد و تأثیرات آن نیز میتواند در حوزههای گستردهای از خدمات ارتباطی تأثیر بگذارد. یکی از اصلیترین علل قطع ارتباط فیبرنوری، خرابی در ساختار آن است که ممکن است ناشی از جریان بالا، حرارت بیش از حد، پارازیتهای الکترومغناطیسی و یا خرابی در نقاط اتصال باشد.
دیگر علل قطعی شامل خرابی در زیرساختهای فیبرنوری نظیر کابلها، مفصلها و شیرهها میباشد؛ همچنین، عوامل جغرافیایی مانند لغزش خاک، زلزله و فشارهای محیطی میتوانند نیز به قطع ارتباط فیبرنوری منجر شوند.
افزودن دیدگاه جدید