کدخبر :305182 پرینت
09 مرداد 1403 - 10:14

لزوم تمرکز ویژه وزیر ارتباطات دولت چهاردهم بر حوزه هوش مصنوعی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: از آنجاکه بخش مهمی از وظایف در حوزه هوش مصنوعی، متوجه وزارت ارتباطات است، لذا وزیر ارتباطات دولت چهاردهم باید تمرکز ویژه ای بر این بخش داشته باشد.

متن خبر

حجت‌الاسلام دکتر علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ویژگی های وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: با توجه به شتابی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد، وزیر ارتباطات دولت چهاردهم باید آگاه، متخصص و توانمند باشد.

وی، ادامه داد: بر اساس تعاریف رهبر معظم انقلاب، وزیر ارتباطات دولت چهاردهم باید دارای روحیه کار جهادی و شبانه روزی باشد، چراکه حوزه فناوری اطلاعات نیاز به تلاش گسترده و سریع با پشتوانه علمی قوی دارد و اگر نتوانیم خود را به مرزهای دانش و لبه دانش برسانیم، بدون شک آسیب‌های جدی به همه بخش‌های کشور وارد خواهد شد.

سلیمی، افزود: در حوزه هوش مصنوعی بخش مهمی از وظایف متوجه وزارت ارتباطات است، همچنین در حوزه فیبرنوری و شبکه ملی اطلاعات و موارد دیگر بر عهده همین وزارت‌خانه است و با توجه به سرعتی که در جهان برای این حوزه وجود دارد، نیاز به فعالیت چند برابری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس نیز در تلاش است و همچنین دولت باید کمک کند که فردی با شاخص‌هایی که اشاره کردم، در سمت وزیر ارتباطات دولت چهاردهم قرار گیرد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.