کدخبر :305173 پرینت
09 مرداد 1403 - 08:58

کابینه وفاق ملی یعنی کابینه کارآمد نه کابینه سهامداری

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، می گوید: حکمرانی در ایران به تحولی از جنس کارآمدی نیاز دارد؛ اصول و شاخص های کارآمدی هم روشن است؛ اما در سال‌های اخیر، عده ای بدون توجه به این سوابق، سعی کردند لجوجانه بافته های ذهن خام خود را به عنوان مسیر توسعه و بارورسازی این فرصت‌ها جا بیندازند؛ نشد و چه خسارت‌ها که به بار آوردند!

متن خبر

مهدی ادیبان، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در یادداشت ارسالی برای سیتنا آورده است:

چند روزی است که یادداشت‌ها و اظهار نظرهای فراوانی منتشر می شود تا در مدح فواید کابینه وفاق ملی سخن بگویند و عجیب آنکه در بسیاری از اینها مفهوم وفاق ملی را با حضور همه طیف ها و جناح ها و پیر و جوان و زن و مرد و خرد و کلان در کابینه معادل یابی کرده اند. سنگ بنای گمراهی و سرگردانی از همین جا گذاشته می شود.

واقعیت این است که در بسیاری از حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره به تحول اساسی نیاز داریم با یک تحول در سرمشق " shift Pradaigm"، اما عجیب تر اینجاست که بسیاری از نخبگان با هدف حمایت از رئیس جمهور و کمک به ایشان، از این جنس توصیه ها ارائه می دهند.

به عبارت روشن تر، با همان راهکارهای مبهم و ظاهرا زیبا در جستجوی جلب رضایت همگان بر خوان دولت جدید هستیم.

مگر‌ مسئله امروز ایران، همراهی احزاب یا جریانات و شخصیت‌های متعدد است مگر مردم با هدف مشارکت همه احزاب و جریانات رای دادند؟ مگر مسئله‌ آنان که با انتخابات قهر هستند احزاب و دستجات سیاسی است؟ اگر این هم باشد، هیچ منطق و عقل سیاسی و حکمرانی به شما اجازه نمی دهد جمعی چند گانه و نامتجانس را در امری که به همصدایی نیاز دارد دور هم جمع کنید و از فردا همه توانتان به رفع اختلافات اینها صرف شود.

حکمرانی در ایران به تحولی از جنس کارآمدی نیاز دارد. اصول و شاخص های کارآمدی هم روشن است. برای مثال مقام معظم رهبری مناطق آزاد ایران را به عنوان ظرفیتی مهم در کشور برشمردند. از طرف دیگر در تاریخ این مناطق، کامیابی ها و ناکامی ها روشن است و خط کارآمدی نیز مشخص.

در سال‌های اخیر، متاسفانه عده ای بدون توجه به این سوابق سعی کردند لجوجانه بافته های ذهن خام خود را به عنوان مسیر توسعه و بارورسازی این فرصت‌ها جا بیندازند، نشد و چه خسارت‌ها که به بار آوردند.

چگونه انتظار داریم کسی که نمی تواند حتی به اندازه یک صفحه برنامه خود را برای یک منطقه ارائه دهد به نتایج درخشان برسد، طبعا حاصل کار این افراد کسادی بازارها و آشفتگی اوضاع اقتصادی مردم می شود. ارباب رسانه ها و نخبگان، دولت را در انتخاب مدیران کارآمد کمک کنند تا دوبار از یک سوراخ گزیده نشویم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.