کدخبر :305125 پرینت
08 مرداد 1403 - 09:53

آماری از خریدهای آنلاین مصرف کنندگان یونانی

مصرف کنندگان یونانی در سال 2023 تقریباً 35 میلیارد یورو برای خریدهای آنلاین خرج کردند که بیشترین سهم (17.5 میلیارد یورو) به کالاهای فیزیکی اختصاص یافت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یونانی‌ها در سال 2023 تقریباً 35 میلیارد یورو برای خریدهای آنلاین خرج کردند که بیشترین سهم به کالاهای فیزیکی اختصاص دارد. از این مبلغ 10.7 میلیارد یورو به هزینه‌های سفر (از جمله رزرو بلیط و غیره) اختصاص یافت و مابقی صرف خدمات شد.

این ارقام بر اساس گزارش بررسی تجارت الکترونیک Nexi در یونان است. بر اساس این گزارش، از 17.5 میلیارد یورو هزینه شده برای کالاهای فیزیکی، 3.1 میلیارد یورو برای لوازم برقی خانگی، 2.6 میلیارد یورو برای کالاهای سفید (لوازم برقی بزرگ آشپزخانه نظیر یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی) و 2.4 میلیارد یورو برای پوشاک خریداری شده به صورت آنلاین هزینه شده است.

داده‌ها نشان‌دهنده تغییر در رفتار مصرف‌کننده است: «اگرچه مردم قبلاً خرید در فروشگاه‌های فیزیکی را برای ارزیابی اینکه آیا محصولات در فضای آن‌ها (برای کالاهای سفید) مناسب هستند، ترجیح می‌دادند، اما اکنون به‌طور فزاینده‌ای این اقلام را آنلاین می‌خرند.

هزینه خرید کفش به 1.7 میلیارد یورو رسید، در حالی که 1.1 میلیارد یورو برای لوازم آرایشی و 1.1 میلیارد یورو دیگر برای اقلام خواربار مصرف شد. هزینه صرف غذای آماده به صورت آنلاین نیز بالغ بر 1.1 میلیارد یورو بوده است که عمدتاً از طریق پلتفرم‌های سفارش و تحویل محبوب است.

این داده‌ها همچنین نشان می‎دهد که بیشترین کالاهایی که به صورت آنلاین خریداری می‎شوند، لباس (48 درصد)، غذاهای آماده (43 درصد) و محصولات زیبایی (38 درصد) هستند. بر اساس این گزارش، انگیزه اصلی خرید آنلاین، قیمت‌های پایین‌تر برای 27 درصد از مصرف کنندگان و پس از آن صرفه جویی در زمان برای 18 درصد است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.