کدخبر :304818 پرینت
02 مرداد 1403 - 10:42

امکان پرداخت مالیات کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط در اپلیکیشن بله

با راه‌اندازی بازوی سازمان مالیات در اپلیکیشن بله، مؤدیان کسب‌و‌کار‌های کوچک و متوسط می‌توانند مالیات خود را به راحتی به صورت اقساطی یا نقدی، آنلاین پرداخت کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سازمان مالیات، بازوی خدمات الکترونیک «سازمان امور مالیاتی» را در اپلیکیشن بله راه‌اندازی کرده است. این بازو ابزاری است که به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت و سادگی مالیات خود را براساس تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم پرداخت کنند. برای استفاده از بازوی مالیاتی تبصره ۱۰۰ در اپلیکیشن بله، کاربران باید لینک https://ble.ir/mytax_bot را جستجو کنند. دستورالعمل‌های موجود در بازو می‌تواند به کاربران کمک کند تا به سادگی مراحل محاسبه و پرداخت مالیات خود را انجام دهند.

پس از ورود به اپلیکیشن بله، در بخش خدمات اپلیکیشن بله، نشان جدیدی به عنوان «پرداخت مالیات» اضافه شده است با ورود به آن و زدن گزینهٔ «شروع»، کدملی را وارد می کنند و پس از آن برای شمارهٔ همراه مؤدی که در سامانه ثبت است، کد شش رقمی احراز هویت ارسال می شود و پس از آن می توانند نسبت به تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات در اپلیکیشن بله اقدام کنند.

این تبصره به صاحبان مشاغلی که در سال ۱۴۰۲ حداکثر تا ۱۵۰ برابر سقف معافیت مالیاتی (۱۸ میلیارد تومان) فروش کالا و یا ارائه خدمات داشته و هیچ‌گونه فعالیت خارج از شمول این قانون نداشته باشند، اجازه می‌دهد تا از ارائهٔ اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت علی‌الحساب معاف شوند.

این بازو با فراهم کردن امکاناتی مانند محاسبه مالیات، ارسال اطلاعات مالیاتی و پرداخت آنلاین، فرآیند مالیاتی را برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تسهیل می‌کند.

ویژگی‌ها و مزایای این بازو برای پرداخت‌های مالیاتی کسب‌و‌کار‌های کوچک و متوسط به شرح زیر است:

محاسبهٔ مالیات

کاربران می‌توانند با وارد کردن اطلاعات فروش سالانهٔ خود، قبل از پرداخت مبلغ مالیات، آن را به‌طور دقیق محاسبه کنند.

ارسال اطلاعات مالیاتی

بازو می‌تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، بدون نیاز به مراجعهٔ حضوری یا استفاده از روش‌های پیچیده‌ای که زمان‌بر و دشوار است.

پرداخت آنلاین به صورت نقدی یا اقساطی

امکان پرداخت مالیات به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن بله فراهم است، مؤدیان می‌توانند با مشخص کردن نوع پرداخت( کامل یا اقساطی) در این اپلیکیشن فرآیند پرداخت را سریع و راحت انجام دهند.

دریافت رسید پرداخت

پس از پرداخت مالیات، کاربران می‌توانند رسید پرداخت را دریافت کنند و آن را برای مراجعه‌های بعدی ذخیره کنند.

راهنمایی و پشتیبانی

در این بازو علاوه‌بر فراهم کردن امکانات پرداخت مالیات برای کسب‌و‌کار‌های کوچک، بازوی پشتیبانی در هر زمان پاسخ‌گوی سؤالات کاربران است تا مؤدیان از تمام جزئیات و مراحل انجام کار آگاه شوند.

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات متعلق در اجرای مادهٔ ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ تعیین شده است.

اپلیکیشن بله در راستای تبدیل شدن به زیست‌بوم دیجیتال مردم ایران در تلاش است تا با نوآوری و خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های موجود، بتواند خدمات گوناگون و متنوع خود را ارائه دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.