کدخبر :304719 پرینت
31 تیر 1403 - 13:46

پیوند فناوری‌های نوین به صنعت دام و طیور

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته، از اهداف و محورهای این نمایشگاه گفت و اعلام کرد که بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در صنعت دام و طیور محور اصلی این نمایشگاه است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری دانشجو، مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته، صبح شنبه ۳۰ تیر ماه با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و محمدجواد عسکری نماینده رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بخش خصوصی در اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های حوزه کشاورزی و فعالان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

نمایشگاه ایران‌پلکس 1403 با شعار «خوراک دام، محور توسعه» و حضور بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی از امروز تا ۲ مرداد برگزار می‌شود. شرکت‌های فعال این حوزه آخرین دستاوردها و خدمات خود در زمینه‌های داروهای دامپزشکی، واکسن، ضدعفونی‌کننده، مکمل و کنسانتره، آزمایشگاه و تجهیزات، خوراک دام و طیور و افزودنی‌ها، تجهیزات و لوازم مرغداری، ماشین‌آلات دامپروری، ماشین‌آلات صنعتی و کشتارگاهی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی را در سالن‌ها و فضای باز نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان، فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه قرار خواهند داد.

مجید موافق قدیری در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری متشکل از بخش دولتی و خصوصی برای برطرف کردن ضعف‌های دوره گذشته، گفت: این دوره از نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته ایران نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد. سعی ما بر این بوده که در این دوره، کاستی‌های گذشته را برطرف کنیم. در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تمام تلاش ما بر این بود که مواردی که منجر به رفع چالش‌ها و بهبود روند برگزاری نمایشگاه دام و طیور می‌شوند را بررسی و‌ رفع کنیم. تقریبا تمام تشکل‌های مطرح در صنعت دام و طیور و آبزیان در این شورا حضور داشتند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه افزود: در بیست و سومین دوره نمایشگاه دام و طیور سه محور مد نظر شورای سیاست‌گذاری بو که شامل توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان؛ ارتقا کیفی محصولات با هدف مدیریت مدنی و صنفی در امر تولید و تلاش در ارتقا شناخت و باور جامعه از نقش صنعت دام، طیور و آبزیان در توسعه فراگیر می‌شود. تلاش ما بر این بوده که این محورها حول محور شعار سال باشد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در رابطه با اولویت‌های مدنظر این نمایشگاه دام و طیور گفت: چند اولویت مهم برای این دوره از نمایشگاه دام و طیور در نظر داریم. این اهداف شامل افزایش نقش صنعت دام، طیور و آبزیان در تولید، اشتغال و درآمد ملی، توسعه و ترویج تجهیزات نوین و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه مکمل، کنسانتره و خوراک دام، استفاده و انتقال تجربیات عملی و علمی دست اندرکاران و روزآمد بودن آن برای رسیدن به اهداف برنامه هفتم پیشرفت، ارائه دستاوردها و اطلاعات در قالب‌های خلاقانه و روش‌های نوین هستند.

مجید موافق قدیری با بیان اینکه هر کدام از روزهای این دوره از برگزاری نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته به نام خاصی نامگذاری شده است، عنوان کرد: این تصمیم جزو سیاست‌های خوب شورا بوده و در همین راستا روز اول را به عنوان روز فناوری‌ها و فناوری‌های نوین، روز دوم به نام صادرات و توسعه پایدار، روز سوم امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه و روز چهارم رونق تولید و اشتغال‌زایی نامگذاری شده‌اند.

او افزود: در این دوره از نمایشگاه چهار پنل تخصصی با عنوان‌های «توسعه صنعت گاو شیری، فرصت یا تهدید»، «سیاست‌های گسترش تولید زنجیره‌ای گوشت مرغ»، «افزایش بهره‌وری با بهره‌مندی از فناوری کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان» و «چالش‌های تامین مالی در صنعت دام، طیور و آبزیان» نیز برگزار می‌شود.

او از برگزاری 29 کارگاه آموزشی و سمینار به عنوان برنامه‌های جانبی خبر داد و اعلام کرد که  ۹ سفیر از کشورهای شریک تجاری از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.