کدخبر :303946 پرینت
16 تیر 1403 - 09:25

معرفی سریع‌ترین روش‌های پرداخت قبض تلفن ثابت

این روزها، قبض تلفن ثابت بیشتر از قبل نادیده گرفته می‌شود و بسیاری از افراد به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع با مشکل یک‌طرفه‌شدن یا قطعی تلفن مواجه می‌شوند. اپلیکیشن و وب‌سایت تاپ به‌دلیل ارتباط مستقیم با شرکت مخابرات، بهترین روش پرداخت قبض به‌صورت آنلاین را ارائه می‌دهد

متن خبر

گزارش آگهی/ در گذشته، هیچ راهی برای استعلام و پیگیری قبض تلفن ثابت وجود نداشت و قبض‌ها عموما به‌صورت کاغذی صادر می‌شد؛ اما در سال‌های اخیر با حذف قبض‌های کاغذی، روش‌های نوینی برای مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت باب شده است که با استفاده از آن‌ها به‌راحتی از هزینه قبوض و مدت‌زمان مقرر برای پرداخت آن‌ها مطلع می‌شوید. امکان پرداخت اینترنتی قبض‌ها ازطریق پلتفرم‌های متنوع، کارها را بسیار ساده کرده است.

چگونه پرداخت قبض تلفن ثابت و قبض تلفن همراه را به‌صورت آنلاین انجام دهیم؟

دیگر لازم نیست برای دریافت قبض کاغذی، یک‌ماه منتظر بمانید. با توسعه دولت الکترونیک، امکان استعلام قبوض مختلف ازطریق اینترنت وجود دارد و مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت و همراه ازطریق تلفن همراه بسیار ساده است. پرداخت به‌موقع، از یک‌طرفه‌شدن و قطع‌شدن تلفن شما پیشگیری می‌کند. پرداخت قبض به‌صورت آنلاین به‌دلیل سادگی و در دسترس بودن، در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. پرداخت قبض تلفن ثابت با موبایل ازطریق پلتفرم‌های متنوعی قابل انجام است. مهم این است که ازطریق یک وب‌سایت یا اپلیکیشن امن برای پرداخت قبض‌های خود استفاده کنید. مراحل پرداخت به این شکل است:

  • بعد از نصب اپلیکیشن، باید روی گزینه پرداخت قبض تلفن ثابت یا همراه کلیک کنید.

  • شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

  • از بخش پیشخوان باید گزینه استعلام و پرداخت قبض را انتخاب کنید.

  • با واردکردن شماره تلفن ثابت یا همراه خود، جزئیات کلی قبض به شما نمایش داده می‌شود.

  • درگاه بانکی موردنظر خود را انتخاب کرده و با واردکردن اطلاعات کارت بانکی، شناسه قبض و شناسه پرداخت، مبلغ کافی را باتوجه‌به صورت‌حساب خود پرداخت کنید.

در شرایطی که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید به‌جای پرداخت قبض به‌صورت آنلاین، ازطریق شماره‌گیری عدد گویای ۲۰۰۰ اقدام کنید. مراحل پرداخت با تلفن گویا به این ترتیب است:

  • پس از شماره‌گیری، باید عدد ۱ را برای استفاده از خدمات غیرحضوری انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد، باید شماره تلفن ثابت خود را به‌همراه کد شهرستان وارد کنید.

  • بعد از واردکردن (*)، گزینه ۱ را انتخاب کنید تا شماره تلفن شما تایید شود.

  • با واردکردن اطلاعات کارت بانکی، شناسه قبض و شناسه پرداخت، می‌توانید صورت‌حساب خود را تسویه کنید.

  • مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت ازطریق تلفن گویا راحت است و با این روش می‌توانید از صورت‌حساب ماهانه خود استعلام بگیرید.

اگر قبض برای ما پیامک نشد، چگونه صورت‌حساب خود را پرداخت کنیم؟

برای این‌که از قطعی یا یک‌طرفه‌شدن تلفن ثابت خود جلوگیری کنید، باید نسبت به پرداخت قبض پیگیر باشید و آن‌ را به‌موقع پرداخت کنید. در برخی موارد، پیامک صورت‌حساب برای شما ارسال نمی‌شود. با پیگیری به‌موقع و استعلام قبض خود ازطریق اینترنت یا تلفن گویا، کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد. برای دریافت پیامک قبض تلفن ثابت، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • کد دستوری ۲۰۲۰ را شماره‌گیری کنید.

  • عدد ۵ (صفحه کیبورد شما باید حتما انگلیسی باشد.) را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد، باید عدد ۱ را برای واردکردن شماره تلفن همراه و یا عدد ۲ را برای حذف آن وارد کنید.

  • در آخر نیز پس از واردکردن شماره تلفن ثابت، دریافت پیامک قبض تلفن ثابت برای شما فعال خواهد شد.

کسر مبالغ بدهی قبوض خدماتی چگونه انجام می‌شود؟

اگر تلفن ثابت شما به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع، قطع یا یک‌طرفه شده باشد، باید مبلغ قبض میان‌دوره را برای وصل‌شدن آنی تلفن ثابت خود پرداخت کنید. برای مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت، همان‌طورکه پیش از این گفته شد، می‌توانید از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر یا شماره‌گیری تلفن گویا استفاده کنید. بلافاصله بعد از پرداخت قبض تلفن، بدهی‌های شما تسویه می‌شود.

آیا قبض کاغذی به‌طور کامل حذف شده است؟

شرکت مخابرات از سال ۱۳۹۸ با هدف نهادینه‌سازی و تحقق فرآيندهای دولت الکترونیک، قبض کاغذی تلفن ثابت را به‌طور کامل حذف کرده و دیگر توزیع نمی‌کند. این کار برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست نیز بسیار هوشمندانه بوده است. به‌جای ارسال قبض کاغذی، مشترکان تلفن ثابت همانند مشترکان تلفن همراه، قبض خود را ازطریق پیامک دریافت می‌کنند و ازطریق اینترنت یا تلفن گویا می‌توانند پرداخت امن و به‌موقعی داشته باشند.

برای پرداخت قبض چه اطلاعاتی لازم است؟

مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت و همراه ازطریق اینترنت بسیار ساده است. برای این‌کار تنها لازم است اطلاعات کارت بانکی خود از قبیل شماره ۱۶ رقمی، کد CCV2 و تاریخ انقضای کارت را به‌همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت وارد کنید. با پرداخت ازطریق پلتفرم‌های امن وابسته به مخابرات، اطلاعات شما محفوظ خواهند ماند.

چرا گاهی باوجود پرداخت قبض تلفن، بدهی تسویه نمی‌شود؟

بسیاری از مشترکین از این موضوع شکایت داشته‌اند که درصورت پرداخت قبض، بدهی آن‌‌ها تا چند روز تسویه نمی‌شود. اگر خیلی دیر نسبت به مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت خود اقدام کنید، ممکن است تلفن ثابت شما قطع یا یک‌طرفه شود. چراکه شرکت مخابرات یک روز پیش از موعد، دستور قطع یا یک‌طرفه‌شدن تلفن شما را صادر می‌کند.

بهترین روش مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت

این روزها، قبض تلفن ثابت بیشتر از قبل نادیده گرفته می‌شود و بسیاری از افراد به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع با مشکل یک‌طرفه‌شدن یا قطعی تلفن مواجه شده‌اند. اپلیکیشن و وب‌سایت تاپ، به‌دلیل ارتباط مستقیم با شرکت مخابرات، بهترین روش پرداخت قبض به‌صورت آنلاین را ارائه می‌دهد. به‌راحتی می‌توانید با ثبت شماره تلفن ثابت خود و بدون واردکردن اطلاعات شخصی دیگر، قبض تلفن خود را پیگیری کرده، جزئیات آن را مشاهده کنید و تا موعد مقرر آن را پرداخت کنید.

درصورت عدم‌دسترسی به اپلیکیشن، می‌توانید از وب‌سایت تاپ برای پرداخت قبض تلفن ثابت خود استفاده کنید. نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت ازطریق اپلیکیشن تاپ بسیار ساده است و با توضیحات اپلیکیشن می‌توانید مرحله به مرحله پیش رفته و با صرف کمترین زمان، قبض خود را پرداخت کنید. سوپر اپلیکیشن تاپ پلتفرمی امن و آسان برای پرداخت انواع قبوض تلفن ثابت، تلفن همراه، گاز، برق، آب و ... است. این موضوع کاربران تاپ را روزبه‌روز بیشتر کرده و اعتبار این مجموعه را تا حد خوبی بالا برده است.

سوپر اپلیکیشن تاپ؛ بهترین راهکار پرداخت

این روزها، قبض تلفن ثابت بیشتر از قبل نادیده گرفته می‌شود و بسیاری از افراد به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع با مشکل یک‌طرفه‌شدن یا قطعی تلفن مواجه می‌شوند. اپلیکیشن و وب‌سایت تاپ به‌دلیل ارتباط مستقیم با شرکت مخابرات، بهترین روش پرداخت قبض به‌صورت آنلاین را ارائه می‌دهد. به‌راحتی می‌توانید با ثبت شماره تلفن ثابت خود و بدون واردکردن اطلاعات دیگر، قبض تلفن خود را پیگیری کرده، جزییات آن را مشاهده کنید و تا موعد مقرر آن را پرداخت کنید. درصورت عدم دسترسی به اپلیکیشن، می‌توانید از وب‌سایت تاپ برای پرداخت قبض تلفن ثابت خود استفاده کنید.

مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت ازطریق اپلیکیشن تاپ بسیار ساده است و با توضیحات اپلیکیشن می‌توانید مرحله به مرحله پیشرفته و با صرف کمترین زمان، قبض خود را پرداخت کنید. تاپ، پلتفرمی امن و آسان برای پرداخت انواع قبض‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، گاز، برق، آب و ... است. این موضوع کاربران تاپ را روزبه‌روز بیشتر کرده و اعتبار این مجموعه را تا حد خوبی بالا برده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.