کدخبر :303943 پرینت
16 تیر 1403 - 08:53

اتصال پنج روستای بالای بیست خانوار استان چهارمحال و بختیاری به اینترنت پر سرعت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح یک سایت جدید خدمات ارتباطی ایرانسل و دو سایت جدید نسل چهارم همراه اول در شهرستان های کیار، اردل و لردگان با هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد تومان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بهنام امانی اظهار کرد: 773 خانوار روستاهای سلم، مور، تلتاک، سفیلان و سرتنگ عالی به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

وی با اشاره به ایجاد پوشش 92 درصدی روستاهای بالای بیست خانوار استان تا بهار 1403 بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، با جمع بندی اطلاعات روستاها،درصد اتصال به اینترنت مورد بررسی قرار گرفت که در حدود 64 درصد بود و این عدد در بهار 1403 به 92 درصد رسیده است.

امانی اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری 575 روستای بالای بیست خانوار دارد که با بهره مندی 80 روستای دیگر از اینترنت پرسرعت، اتصال صد در صدی ایجاد می شود.

امانی تصریح کرد: برای 80 روستا باقیمانده نیز به اپراتورهای مربوطه، ابلاغ نصب و راه اندازی سایت صورت پذیرفته و در مرحله عملیات عمرانی یا نصب تجهیزات هستند. سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: 773 خانوار روستاهای سلم، مور، تلتاک، سفیلان و سرتنگ عالی با جمعیتی بالغ بر 2.546 نفر در شهرستان های اردل، کیار و لردگان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

امانی تصریح کرد: برای اتصال روستاهای مذکور به اینترنت پرسرعت حدود 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات خدمات عمومی اینترنت رسانی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.