کد مطلب: 

296325

بنیانگذار ویکی‌لیکس در آستانه آزادی قرار گرفت

انتظار می‌رود که جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس پس از توافق با دادستان‌های آمریکایی و اعتراف به گناه خود پیرامون «دستیابی و افشای اسناد محرمانه دفاع ملی ایالات متحده آمریکا» با لحاظ کردن دوران سپری شده پیشین در زندان، برای همیشه آزاد شود و به زادگاهش استرالیا برگردد.
بنیانگذار ویکی‌لیکس در آستانه آزادی قرار گرفت

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، روز چهارشنبه ششم تیرماه با حضور در دادگاهی متعلق به آمریکا در جزیره‌ سایپان در اقیانوس آرام در نزدیکی استرالیا، به نقض قانون «اطلاعات محرمانه» ایالات متحده آمریکا اعتراف کرد.

جزیره‌ سایپان، قلمرو ایالات متحده آمریکا در اقیانوس آرام غربی است که به علت مخالفت آسانژ با سفر به سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا و نزدیکی آن به استرالیا انتخاب شده است.

انتظار می‌رود که آسانژ پس از توافق با دادستان‌های آمریکایی و اعتراف به گناه خود درباره «دستیابی و افشای اسناد محرمانه دفاع ملی ایالات متحده آمریکا» با لحاظ کردن دوران سپری شده پیشین در زندان، برای همیشه آزاد شود و به زادگاهش استرالیا برگردد.

او در سال ۲۰۱۹ از سفارت اکوادور بیرون کشیده شد و به دلیل عدم پرداخت وثیقه به زندان افتاد. او از آن زمان در زندان «بیلمارش» لندن به سر می‌برد و تقریباً پنج سال است که برای عدم استرداد خود به ایالات متحده آمریکا مبارزه می‌کند.

دولت‌های استرالیا به طور مداوم برای آزادی او تلاش کرده‌اند و این مسئله را چندین بار با ایالات متحده آمریکا مطرح کرده‌اند.

ریچارد مارلز، معاون نخست وزیر استرالیا، گفت: «ما از هر شهروند استرالیا که در موقعیتی از زندان طولانی مدت بدون حل قانونی باشد، حمایت می‌کنیم و همین کار را هم برای آسانژ کردیم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-26 10:35

افزودن دیدگاه جدید